Acesta a afirmat ca principalul factor de extindere a retailer-ului de imbracaminte este alegerea locatiei. “H&M prefera sa nu deschida un magazin decat atunci cand locatia potrivita devine disponibila. Fiecare magazin e unic in felul sau. Cel mai important este ca formatul sa fie cel potrivit”, a mai spus Ross.
Compania ia in calcul atat conditiile comerciale ale locatiei, cum ar fi vadul comercial, competitia si traficul din zona, cat si conceptul in sine, fie ca este vorba de un magazin destinat adolescentilor sau familiei (family store). Anterior patrunderii pe o anumita piata, compania evalueaza posibilitatile existente pornind de la factorii majori de decizie, care se regasesc in potentialul pietei, structura demografica, puterea de cumparare a clientilor, infrastructura si situatia politica.
“Este preferabil ca primul magazin sa fie deschis in cea mai buna locatie de business, intr-un oras mare sau o capitala, dupa care se vine cu un mix de magazine oferind gama completa. H&M va continua apoi sa se dezvolte si in alte orase”, explica Roos.
Daca Romania mai are de asteptat, H&M si-a anuntat deja planurile de expansiune, vizand in principal Orientul. “Vom deschide primele magazine in Japonia in aceasta toamna si ne pregatim sa intram in Moscova, Rusia, in primavara anului viitor”, afirma reprezentantul H&M, adaugand ca se
vor mai deschide locatii in Egipt, Arabia Saudita, Oman si Bahrain, impreuna cu partenerul francizor din regiune.
“Franciza este de preferat in tarile in care legislatia este mai dificila. Totusi, francizarea nu face parte din strategia de baza a companiei”, spune Ross. Compania a lansat operatiunile de francizare in regiune inca din toamna anului 2006, in Dubai si Kuwait, iar din 2007 in Qatar.
H&M opereaza in 28 de tari, avand peste 1.500 de magazine si 68.000 de angajati. Cea mai mare piata este Germania, urmata de Marea Britanie si Suedia.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: