Altex a incheiat primul trimestru din 2008 cu afaceri de 77 milioane euro si va continua planurile de intrare pe piata din Bulgaria unde dezvoltarea retelei va cuprinde investitii totale de peste 40 milioane euro, din care zece milioane euro reprezinta aportul de capital al companiei.
"In prezent, piata din Romania ramane piata domestica pentru Altex, iar piata din Bulgaria nu este prioritara pentru noi. Strategia noastra pentru Bulgaria nu poate fi una oportunista, motiv pentru care procesul de extindere este unul mai lent. Ne-am propus ca bugetul de investitii pentru Bulgaria, partea nostra de capital (participarea Altex) sa fie in jurul a zece milioane de euro pentru anul 2009-2010, la care se vor adauga creditele de la banci ce reprezinta circa 75% (din valoarea proiectului), ceea ce inseamna inca 30 milioane de euro, plus suportul furnizorilor" a declarat Dan Ostahie, presedintele Altex Romania, potrivit NewsIn.

Acesta a adaugat ca nu a realizat inca un acord concret, dar intentioneaza sa lucreze cu o banca din Bulgaria care opereaza si in Romania. In plus, compania vrea sa patrunda pe piata din Bulgaria cu ambele formate de magazine, atat Altex, cat si Media Galaxy si pentru inceput vizeaza o dezvoltare organica a retelei.

"Avem precontracte si acorduri incheiate pentru achizitia de locatii.Vrem sa intram cu ambele concepte atat Altex cat si Media Galaxy, dar cel mai probabil este ca in functie de data la care locatiile respective vor fi gata, vom da drumul conceptelor. Ne gandim la o dezvoltare organica, iar in cazul in care ar aparea oprtunitatea preluarii unui jucator prezent in Bulgaria ar fi o solutie foarte interesanta pentru noi" a mai spus presedintele Altex.

Potrivit lui Dan Ostahie, piata din Romania este mult mai atractiva decat cea din Bulgaria, prin piata oferita de Bucuresti alaturi de cele sapte orase cu peste 300.000 locuitori : Constanta, Craiova, Brasov, Sibiu, Iasi, Timisoara, Galati. In schimb, Bulgaria este atractiva doar prin cateva orase precum Sofia, Plodiv sau Varna, unde gradul de concentrare este mai ridicat.

Altex Romania opereaza in prezent o suprafata comerciala totala de aproximativ 90.000 metri patrati, divizata intre 70 de magazine Altex si 16 magazine Media Galaxy. Altex Romania este actionar majoritar in urmatoarele companii: Complet Electro Serv - compania producatoare de echipamente IT, Altex Distribution – compania de logistica si distributie, Cometex SA – compania de real-estate. Din grupul Altex mai face parte si compania de credite de consum Credex, unde 30% din actiuni sunt detinute de Raiffeisen Bank.

In primul trimestru, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 77 milioane euro. Categoria cu cea mai mare crestere, 130%, a fost reprezentata de produsele de entertainment (console, jocuri, filme, muzica), segment de produse in plina dezvoltare in ultimi ani.

Pentru categoria electrocasnicelor mici si home confort, cresterea inregistrata in primul trimestru al anului 2008 fata de cel al anului trecut a fost de 66%. Rezultate foarte bune au inregistrat aparatele de aer conditionat, ale caror vanzari s-au triplat, cat si.expresoarele, respectiv produsele pentru ingrijire personala, ale caror vanzari s-au dublat. De asemenea, produsele electrocasnice mari au inregistrat cresteri de 50%, iar vanzarile pentru produsele incorporabile s-au majorat cu circa 144%.

Pentru anul 2008, compania vizeaza cresterea suprafetei comerciale cu aproximativ 50.000 metri patrati, planurile de dezvoltare incluzand un buget de investitii de 25 milioane euro, in crestere cu peste 25% fata de investitiile inregistrate in 2007.

Grupul Altex a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 317 milioane euro, in crestere cu 50% fata de 2006 si estimeaza pentru acest an atingerea unei cifre de afaceri de peste 430 milioane euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri