Romanii consuma de doua ori si jumatate mai putina apa minerala fata de media europeana, desi Romania este a treia tara, dupa Franta si Italia, ca potential de exploatare a resurselor.
"Puterea scazuta de cumparare a romanului ne claseaza pe ultimele locuri in Europa in privinta consumului de apa minerala, desi avem un potential de exploatare enorm", a declarat, citat de NewsIn, directorul Apemin, Mihail Ianas.

Pe de alta parte, consumul de apa minerala in Romania este in continua crestere. "Daca in 2006 s-au vandut 920 de milioane litri de apa, anul trecut s-a consumat 1,15 miliarde de litri", a mai mentionat Mihail Ianas.

Directorul general adjunct al Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM), Peter Elek, a declarat pentru NewsIn ca in ultimii 10 ani piata a cunoscut o crestere continua, cu dinamica medie anuala de aproximativ 20%.

In ce priveste exporturile, acestea reprezinta "sub trei procente din productia totala, in timp importul de apa minerala este nesemnificativ, de sub unu la suta", a declarat directorul general adjunct al SNAM.

Un alt element care diferentiaza tara nostra de restul Europei este reprezentat de obiceiul de consum. "Daca in Romania 75% din apa minerala consumata este carbogazoasa, in celelalte state memebre UE ponderea este exact invers, 75% din apa minerala consumata fiind reprezentata de apa plata", a mentionat directorul patronatului din domeniul apelor minerale.

Principalii jucatori din piata autohtona a apelor minerale sunt Grupul Romaqua, Apemin, European Drinks si Perla Harghitei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri