Operatorul de retail Interex, parte a grupului francez ITM Entreprises, si-a mutat sediul central din Ploiesti in Bucuresti, in Baneasa Business&Technology Park si are in plan sa deschida circa 40 de magazine in urmatorii patru ani, investitii care depasesc 110 milioane de euro.
"In planurile companiei intra deschiderea a circa 40 de magazine pana in 2012, iar investitia medie pentru un magazin se incadreaza intre 2,7 milioane de euro si 4,5 milioane de euro. In plus avem de gand sa reamenajam cele 11 magazine deschise pana acum pe teritoriul Romaniei, dar si aici suma variaza intre 60.000 de euro si 150.000 de euro in functie de vechimea magazinului si de necesarul schimbarilor ce trebuie efectuate", a declarat in cadrul unei conferinte de presa directorul general pentru Romania al firmei, Stanislas Mainfroy, potrivit NewsIn.

Suprafata medie a unui magazin Interex este de circa 2.500 de metri patrati, iar finantarea pentru magazinele proprii care urmeaza a fi deschise in urmatorii ani in Romania se va realiza din fonduri ale "grupului-mama" din Franta, au mai spus reprezentantii companiei.

Potrivit lui Stanislas Mainfroy, ultimul magazin al retelei a fost deschis in luna martie, la Barlad, iar pana la finele anului, mai sunt programate si alte inaugurari, printre care Craiova si Fetesti, dupa care urmeaza Slobozia, Slatina si Piatra Neamt. Pentru 2009, Interex si-a planificat o deschidere si pe piata din Bucuresti.

Operatorul de retail si-a mutat, incepand din aceasta luna, sediul central din Ploiesti in Bucuresti, in Baneasa Business&Technology Park. "Am luat decizia de a ne muta de la Ploiesti intr-una din zonele dinamice ale Bucurestiului pentru a putea vedea si gestiona mai bine intregul proces de dezvoltare. Romania are potential dar exista deja destul de multi competitori pe acest segment al pietei. Singurul handicap pentru noi este ca am venit ceva mai tarziu fata de ceilalti, dar cred ca ne vom gasi locul in Romania", a mai spus Mainfroy.

Presedintele CDE Franta, Philippe Lavalard a mai spus ca Interex este interesata de extindere chiar si prin achizitii. "Chiar am depus oferte pentru preluarea lantului de supermarketuri Artima, cumparat in cele din urma de Carrefour. Ei au oferit o suma mult prea mare", a spus Lavalard.

Compania a deschis primul centru comercial in Romania, in anul 2002 la Ploiesti si opereaza, in prezent, 11 magazine (din care sapte in proprietate si patru in care sunt chiriasi) planificandu-si pentru acest an investitii de 30 milioane de euro, pentru extinderea retelei de supermarketuri si reamenajarea unitatilor existente.

Interex a obtinut, anul trecut, o cifra de afaceri de circa 98 milioane de euro, iar pentru 2008, reprezentantii companiei estimeaza afaceri de 138 milioane de euro si trecerea pe profit, pe fondul restructurarii si al eficientizarii activitatii. La sfarsitul anului trecut, compania avea un numar de 686 de angajati, iar in mai 2008 a ajuns la un numar de 717 persoane.

CDE R Interex face parte din Groupement des Mousquetaires-ITM Entreprises, care este o organizatie formata din peste 4.000 de magazine independente, active in mai multe tari europene. Grupul controleaza reteaua Interex, prezenta in Romania, Serbia si Bosnia-Hertegovina, iar in Franta, retelele se numesc Intermarche, Ecomarche, Bricomarche, Restaumarche, Netto, Logimarche, Veti si Roady.
Printre principalii jucatori concurenti pe piata supermarketurilor din Romania ai Interex se numara Profi, Spar, Angst, Billa, Fidelio, G’market, Primavara si Ethos.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri