Producatorii incep sa ieftineasca toate tipurile de cafea datorita efectelor pozitive aduse de scaderea accizelor de la 1 ianuarie. Ei vor sa incurajeze cat mai mult consumul si nu sunt de condamnat.
Desi consumul de cafea este inca foarte mic in Romania din cauza pretului destul de ridicat al acestui "produs de lux", vestile bune incep sa apara. De la 1 ianuarie 2005, acciza la cafea a scazut cu 20%, iar producatorii spun ca aceasta reducere a accizei va duce pretul cafelei in jos in perioada imediat urmatoare cu cel putin 5%. De altfel, unul dintre cei mai importanti actori ai pietei cafelei din Romania, Elite Romania, a decis cu cateva zile in urma, reducerea pretului la toate produsele sale cu 5 pana la 10%. Explicatia gestului este foarte simpla: o incurajare sporita a consumului.

Consum de patru grame pe zi...

Cantitatea medie de cafea pe care o consuma romanul este, spun statisticile oficiale, in jur de patru grame pe zi, adica mult mai putin decat este necesar pentru a prepara o ceasca de cafea. Romanii consuma de cinci ori mai putina cafea, comparativ cu locuitorii din tarile Uniunii Europene. Astfel, daca in Romania consumul anual este de 1,5 kilograme de cafea pe cap de locuitor, in UE se ajunge la o medie de sapte kilograme pe an.

In Germania, Finlanda, Suedia, Danemarca, Norvegia si Islanda, considerate printre tarile care au cele mai productive economii din lume, consumul anual ajunge la aproximativ 12 kilograme de cafea pe cap de locuitor.

Mai putina cafea prajita si macinata

Romanii incep sa-si schimbe obiceiurile de consum al cafelei. Cafeaua prajita si macinata a mai scazut in preferintele romanilor, iar specialitatile de tip capuccino si "3 in 1" prind tot mai mult teren, se arata intr-un studiu recent realizat. Tinerii, mai ales, nu mai vor sa bea cafea preparata la filtru sau la ibric si o prefera pe cea pregatita in cateva minute, "cafeaua instant". Potrivit datelor furnizate de compania de monitorizare a pietei ACNielsen, specialitatile au avut o cota, cuantificata in functie de volumul vanzarilor, in perioada aprilie-septembrie 2004, de 12,5%. Asta inseamna o crestere de peste doua procente comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Desi ramane in topul preferintelor, cafeaua prajita si macinata a inceput sa mai piarda teren. Astfel, in perioada aprilie-septembrie 2004, cafeaua macinata avea o cota de 79,1% din piata totala, in vreme ce, in aceeasi perioada a anului trecut, cota era de aproape 81 de procente.

Femeile beau mai multa cafea decat barbatii

Statisticile arata ca femeile consuma cafea intr-o proportie mai mare decat barbatii (peste 85% dintre femei fata de 80% dintre barbati).

De asemenea, persoanele mai in varsta beau mai multa cafea decat cele tinere (peste 86% dintre cei care au peste 30 de ani, fata de 78% dintre persoanele cu varsta intre 18 si 30 de ani).

Cinci jucatori detin 85% din piata

Primii cinci jucatori de pe piata romaneasca a cafelei sunt Elite, Kraft Foods Romania, Maspex si Tchibo/Eduscho, cu o cota de piata de 85%.
Potrivit statisticilor oficiale, cele mai mari vanzari de cafea, adica in jur de 40%, se inregistreaza in magazinele mici (cu pana la 20 de metri patrati, cu produse alimentare si nealimentare), in conditiile in care si chioscurile au vanzari semnificative de peste 20%.

Totodata, in alimentare (magazine cu 95% produse alimentare), volumul vanzarilor inregistrate sunt de pana la 10%, in vreme ce in supermarketuri, se vand in jur de 8%. Cele mai mici vanzari se inregistreaza in magazinele generale, respectiv 7%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri