Baxi Romania, unul dintre principalii distribuitori autohtoni de echipamente termice, a inregistrat o crestere de 43% a vanzarilor in primul semestru al anului 2008, pana la 8,3 mil. Lei (2,27 millioane de euro), estimand pentru 2008 o cifra de afaceri de 30,3 mil. Lei (8,30 mil. de lei), au declarat reprezentantii companiei.
In primul semestru al 2008, compania a crescut marginile de profit brut cu 51% si a realizat deja un volum de 27,4% din cifra de afaceri estimata pentru 2008. Evolutia companiei in prima jumatate a anului se datoreaza schimbarii focusului de pe echipamentele termice standard pe cele cu eficienta energetica sporita (centrale termice cu condensare dedicate in special segmentului rezidential, industrial sau comercial) si pe baza de energie regenerabila (panouri solare).

“Clientii devin mai preocupati de costuri si incep sa solicite echipamente cu eficienta energetica sporita, care consuma mai putin combustibil, dar asigura cel mai inalt nivel de confort. Acesta este si motivul pentru care Baxi Romania si-a crescut focus-ul pe solutiile termice de tipul high efficiency, precum si pe cele care utilizeaza resurse regenerabile cum sunt panourile solare”, a declarat Sever Scarlat (foto), director general Baxi Romania.

De asemenea, compania a sporit eforturile de vanzari pentru marca premium detinuta, respectiv Baxi, care detine acum o pondere de 48% din vanzari. In 2006, ponderea echipamentelor eficiente energetic a fost de 4% si a urcat la 9% in numai un an. Pentru 2008, compania si-a planificat ca centralele termice cu condensare si panourile solare sa ajunga la 12% din cifra de afaceri.

Aproximativ 50% din portofoliul Baxi este reprezentat de echipamente eficiente energetic sau care utilizeaza resurse regenerabile, precum energia solara, si care se incadreaza in noua orientare de business a companiei.

Anul trecut, piata centralelor termice s-a mentinut la acelasi nivel din 2006, respectiv la 150.000 - 160.000 de unitati si seastepta ca in 2008 sa existe usoare scaderi, in special pe segmentul centralelor cu eficienta standard, care reprezinta 95% din centralele termice vandute in Romania. Un impediment major asupra proftului companiilo va fi reprezentat de majorarea tarifelor la otel (metal folosit in constructia centralelor) la nivel mondial.

Baxi Romania a incheiat recent un parteneriat cu Distrigaz Sud, companie cu o pozitie majora pe piata gazelor din Romania, privind asigurarea de centrale termice pentru marca ExpertGaz. Colaborarea vizeaza furnizarea de echipamente termice cu condensare Baxi persoanelor fizice si juridice si asociatiilor de locatari/proprietari care doresc un pachet de incalzire independenta. Parteneriatul va asigura dublarea vanzarilor centralelor termice cu condensare in acest an, la 500 de unitati.

ExpertGaz este o marca comerciala Distrigaz Sud care promoveaza solutii specializate de incalzire, atat clasice, cat si de ultima generatie, orientate spre eficienta energetica si protectia mediului inconjurator.

Grupul Baxi, cu o cifra de afaceri de 1,2 miliarde euro in 2007 si vanzari anuale de peste un milion de centrale, este prezent si apreciat pe toate continentele, ocupand locul trei in Europa in domeniul asigurarii confortului casnic. Grupul, care detine 16 fabrici si 12 marci distincte, investeste anual aproximativ 30 milioane EUR in dezvoltare si cercetare.

In Romania, marcile Grupului – BAXI, WESTEN si ROCA – sunt comercializate de catre Baxi Romania. Anul trecut, Baxi Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 18,2mil. lei (aproximativ 5 mil. de euro).


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri