Compania Bere Azuga a anuntat intrarea pe segmentul apei plate si minerale, prin lansarea apei Azuga, si o investitie de 20 milioane euro in cresterea capacitatii de productie pentru bere si apa plata, relateaza NewsIn.
Actionarii companiei au luat recent decizia de productie a apei plate Azuga, apa ce izvoraste din Muntii Baiului, ce va fi destinata consumului in familie. Apa plata va fi imbuteliata la PET-uri de 2 si 5 litri.

"Piata apei in Romania are un potential urias. Consumul de apa imbuteliata pe cap de locuitor este de aproximativ 45-50 de litri, in timp ce in Uniunea Europeana se consuma in medie 120 litri pe an. Apa Azuga va fi prezenta pe piata din luna iulie a acestui an si estimam ca va contribui, din 2009, cu 20% la realizarea cifrei de afaceri", a spus Valerii Moraru, actionar majoritar al Bere Azuga.

De asemenea, compania intentioneaza sa intre si pe segmentul apei minerale carbogazoase prin achizitionarea societatii Perla Covasnei. "Maine (vineri, 4 iulie- n.red.) speram sa achizitionam pachetul de actiuni de control de pe Rasdaq al societatii Perla Covasnei, iar daca nu maine atunci in cursul saptamanii viitoare cu siguranta", a precizat Valerii Morar.

Directorul general al Bere Azuga, Violeta Moraru, a subliniat ca Perla Covasnei va fi pozitionat ca un segment premium.

Totodata, actionarul majoritar al Bere Azuga a precizat ca investitiile pentru lansarea apei minerale plate Azuga s-au ridicat la aproximativ un milion de euro iar acestea ar putea fi marite la trei sau cinci milioane pentru urmatorii ani, tinand cont de vanzarile acesteia.

In privinta extinderilor capacitatilor de productie pentru bere, conform reprezentantilor companiei, prima etapa va consta in marirea productiei pana la 500.000 hectolitri in perioada 2008 – 2009, urmand ca in a doua etapa extinderea sa fie de pana la 1.000.000 hectolitri. La sfarsitul lui 2007, capacitatea de productie a fost de 200.000 hectolitri bere.

Investitiile noi vizeaza echipamentele de fierbere, fermentatie si imbuteliere, dupa ce anul trecut s-au concentrat pe modernizarea echipamentelor de aer, frig, filtrare si imbuteliere la PET.

Totalul investitiilor in extinderea capacitatilor de productie in perioada 2007 – 2009 se ridica la suma de 25 milioane euro.

Pentru relansarea marcii Azuga, compania a cheltuit 1,5 milioane euro pentru ambalaje si 600.000 euro pentru publicitate.

Violeta Moraru a declarat ca Bere Azuga estimeaza o cifra de afaceri de 54 milioane lei pentru 2008. Aceasta a mai precizat ca o se asteapta la o crestere a cotei de piata in 2009 la 2,5% si la o cifra de afaceri de 90 milioane lei. De asemenea, estimarile prevad si realizarea unei cifre de afaceri de 135 milioane lei pentru 2010. Anul trecut cifra de afaceri a Bere Azuga a fost de 27,5 milioane lei.

"In termen de trei ani vom fi listati la bursa", a mai spus directorul general, specificand ca in momentul de fata Bere Azuga este estimata la 20 milioane euro.

Bere Azuga este prezenta de la inceputul acestui an in zone precum Bucuresti, Constanta, Oltenia, Nordul Moldovei, zonele de Vest si de Sud. Compania are ca obiectiv in acest an extinderea distributiei la nivel national pana in 2009, cand va fi marita considerabil si productia, au mai spus actionarii companiei.

In urma cu trei luni capitalul social al societatii a fost marit la 7,450 milioane lei iar pana la sfarsitul anului, conform declaratiei lui Valerii Moraru, majorarea de capital va ajunge la 7,5 milioane euro echivalentul in lei. Actionarul majoritar este Valerii Moraru, care controleaza 62,36% din actiuni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri