Compania germana Campina GMBH cere Tribunalului Bucuresti sa oblige OSIM sa nu inregistreze marca "Danone Frutisima", dupa ce Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis, in februarie 2008, ca produsul Danone imita "fraudulos" "Campina Fruttis, scrie NewsIn.
Conflictul dintre compania germana Campina si compania franceza Danone a inceput in 2005, cand francezii au lansat pe piata romaneasca marca "Danone Frutisima". Descoperind ca marca nu este inregistrata, germanii au cerut Danone sa inceteze folosirea denumirii "Frutisima" pe teritoriul Romaniei, din cauza similitudinii cu "Fruttis", marca lansata de Campina in 1992 si protejata in tara noastra pana in 2012.

Ca urmare a sesizarii celor de la Campina, Danone a facut demersuri pentru a inregistra "Frutisima", iar Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) a admis cererea in martie 2006. Problema s-a mutat in curtea OSIM, deoarece reprezentantii Campina s-au opus inregistrarii si au castigat. Ulterior, Danone a contestat decizia OSIM de respingere a inregistrarii "Frutisima" si cazul a ajuns la Comisia de Reexaminare Marci a OSIM, care a decis, in decembrie 2007, ca nu exista riscul asocierii intre "Campina Fruttis" si "Danone Frutisima".

In consecinta, Campina s-a adresat Tribunalului Bucuresti, contestand decizia OSIM din decembrie 2007. Prima infatisare va avea loc in data de 25 septembrie.

In paralel, dupa ce Campina a obtinut o prima decizie favorabila la OSIM, reprezentantii companiei germane s-au adresat si instantei cu o actiune impotriva Danone, care nu a incetat folosirea denumirii "Frutisima". Campina a cerut Tribunalului Bucuresti sa oblige compania franceza sa inceteze comercializarea si publicitatea pe teritoriul Romaniei a denumirii "Frutisima" si sa retraga produsele de acest gen de pe piata. Tribunalul a respins, insa, actiunea Campina, in 2006. Compania germana s-a adresat ulterior Curtii de Apel Bucuresti, unde a pierdut, de asemenea. Cazul ajunge pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie care decide, in 12 februarie, ca Danone a imitat fraudulos marca "Fruttis" a celor de la Campina, existand risc de confuzie si asociere pentru consumatori intre "Danone Frutisima" si "Campina Fruttis".

Tribunalul Bucuresti va relua, in data de 16 septembrie, un alt proces intentat de Campina celor de la Danone, in care compania germana cere, printr-o actiune separata, repararea prejudiciului produs prin lansarea pe piata romaneasca a marcii "Frutisima". Valoarea daunelor produse va fi stabilita in urma unor expertize. Deocamdata, reprezentantii Campina sustin ca, prin comercializarea iaurturilor de fructe, Danone a determinat scaderea vanzarilor la iaurturile de fructe "Fruttis", cresterea costurilor aditionale si obtinerea de catre Danone a unor profituri nejustificate.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri