Grupul belgian de retail Delhaize, care opereza in Romania lanturile de magazine Mega Image si La Fourmi, a redus estimarile privind profitul net pentru acest an, de la 25-30% la 15-20%, pe fondul declinului înregistrat de piaþa de consum.
Delhaize estimeaza o crestere a veniturilor in 2008 intre 3% si 4,5%, spre deosebire de cifrele anticipate initial, intre 4% si 5,5%. Modificarea obiectivelor grupului a fost determinata de fluctuatiile obiceiurilor de consum din Europa si Statele Unite ale Americii, cresterea pretului carburantilor si alimentelor, respectiv problemelele din pietele imobiliare si financiare.

Potrivit rezultatelor financiare preliminare pe trimestrul al doilea, profitul grupului belgian este de aproximativ 4,5 miliarde de euro, cu 7,5% mai mic fata de perioada similara a anului trecut. In plus, Delhaize preconizeaza o crestere cu 1,9% a vanzarilor pe piata americana, respectiv cu 0,7% pe cea belgiana.

Pe de alta parte, profitul operational, pentru perioada aprilie-iunie, se situeaza la o valoare de aproape 194 milioane euro, in scãdere cu 22%. Totusi, reprezentantii Delhaize mentioneaza ca, fara a lua in considerare schimbarile de curs valutar si excluzand castigurile din achizitii sau vanzari de companii, scaderea este de numai 7,9%.

La nivel mondial, Delhaize a raportat in 2007 venituri totale de 19 miliarde de euro si un profit net de 410,1 milioane de euro.

Cu o retea care numara la sfarsitul anului 2007 2.545 de magazine si aproape 138.000 de angajati, belgienii de la Delhaize sunt prezenti in Romania din anul 2000, cand au achizitionat 51% din actiunile Mega Image, ulterior pachetul de actiuni majorandu-se la 70%. La sfarsitul lui iunie 2004, grupul belgian a preluat integral reteaua de magazine ce poarta sigla Mega Image. In 2008, Mega Image a preluat lantul de supermarketuri La Fourmi, contra sumei de 18,6 milioane euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri