In lunile de vara, cand majoritatea oamenilor isi orienteaza resursele financiare pentru a-si petrece concediile, vanzarile pe piata mobilei scad vertiginos, aceasta fiind cea mai critica perioada pentru producatorii si retailer-ii din aceasta industrie.
“Sunt multi producatori care in luna august isi suspenda activitatea si se concentreaza pe reparatii si intretinerea utilajelor pentru ca cererea este foarte mica”, a declarat, pentru Wall Street, Alexandru Creanga (foto), Country Manager Kika.

Intamplator sau nu, deschiderea primului magazin Kika din Romania nu va avea loc intr-o luna de vara, ci in luna decembrie a acestui an.

“Magazinul Kika din Bucuresti se va intinde pe o suprafata de 27.000 de metri patrati si este amplasat in zona comerciala West Park din Militari”, mai spune acesta.

Investitiile intr-un magazin din reteaua retailer-ului austriac difera in functie de marimea acestuia, astfel investiile se pot cifra intre 18 si 25 milioane de euro.

“Intr-un oras de marimea Bucurestiului, era normal sa deschidem un magazin de 27.000 de metri patrati, insa suprafata magazinului poate ajunge pana la 5.000 de metri patrati atunci cand sunt amplasate in orase mai mici”, afirma Creanga.

Unitatea din Militari va avea doua nivele plus parterul - decoratiunile interioare vor fi la parter, iar cele doua nivele vor avea obiecte de mobilier - si va comercializa cateva zeci de mii de articole.

“Practic, oamenii vor gasi aici tot ceea ce este nevoie intr-o casa: de la mobila, decoratiuni interioare sau lenjerie pana la tapet, vopsea sau electrocasnice”, afirma reprezentantul Kika.

Pentru deschiderea primei locatii Kika din Romania compania este in plin proces de recrutare, urmand ca la inaugurarea acestui magazin circa 200 de oameni sa fie angajati.

“Pentru fiecare segment de produse vom avea consilieri care le vor oferi clientilor informatiile si sfaturile necesare. Vom oferi, de asemenea, si servicii de montaj si transport contra cost”, ne-a spus Alexandru Creanga.

Retailer-ul austriac va pune in vanzare o oferta generalista de mobila, incluzand toate segmentele de calitate, de la cel de tip cash&carry sau discount pana la cel de lux. Astfel, intrarea Kika pe piata locala va inaspri concurenta atat pe segmentul produselor cu preturi accesibile, dar si pe nisa mobilei de lux.

Reprezentantul retailer-ului austriac considera ca romanii sunt receptivi la produse de marca si ca aceasta nisa va avea succes pe piata din Romania pe care o considera o piata inca imatura, in cotinua crestere si al carei trand ascendent va continua cu un procent de 12%-15% anual.

“Cresterea pe piata mobilei urmeaza dinamica pe care o are intreaga economie romaneasca, a carei locomotiva o reprezinta industria constructiilor - atat birourile, cat si segmentul rezidential”, adauga Creanga.

Desi piata birourilor este un segment de piata foarte important, Kika se adreseaza doar persoanelor fizice. Pe langa magazinul din Bucuresti, retailerul mai are deja achizitionate terenuri in Timisoara si Oradea, unde urmeaza sa deschida alte doua magazine.

“In 2009, ne propunem sa mai deschidem cel putin un magazine, urmand ca in urmatorii cinci ani sa ajungem la opt magazine care vor care vor genera, fiecare, profituri de circa 10-15 milioane de euro”, declara reprezentantul Kika, care recunoaste insa ca aceasta expansiune depinde foarte mult de succesul pe care il va inregistra magazinul din Bucuresti.

In ceea ce priveste producatorii cu care vor colabora pe segmentul de mobila, cei de la la Kika prefera colaborarea cu producatorii externi cu care au mai avut deja colaborari si in alte tari si de la care au preturi preferentiale.

In anul 2000, Kika a deschis primul sau magazin in Ungaria, in 2005 a intrat pe pietele ceha si slovaca, iar anul trecut a penetrat si piata croata.

Cu un total de 63 de magazine in Austria si in regiune, grupulul Kika/Leiner este unul dintre liderii pietei de mobila din Europa, cu o cifra de afaceri inregistrata in anul fiscal 2006-2007 de 1,2 miliarde de euro.

Dezvoltarea retelei de magazine vizeaza si alte piete, precum Serbia, unde inaugurarea unui prim magazin este iminenta, potrivit datelor oficialilor companiei. De asemenea, retailerul opereaza magazine si pe alte continente, in sistem de franciza, iar Rusia reprezinta urmatoarea tinta pentru companie.

Principalii concurenti ai Kika pe piata autohtona a mobilei sunt Mobexpert, IKEA, Elvila, Neoset si ClassMob.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri