Firma germana Muller, cea de-a doua companie producatoare de lactate din Europa, prezenta in Romania incepand de saptamana trecuta, a anuntat ca vizeaza, pana la sfarsitul anului viitor, o pozitie in Top 3 jucatori pe piata autohtona de iaurturi, urmand sa investeasca in special pe segmentul brand awareness.
In plus, planurile Muller pentru tara noastra includ si construirea unei fabrici si a unei retele proprii de distribuitie.

Muller a intrat in Romania, in urma cu un an, printr-un joint venture
cu CBC Group Israel, companie partenera si a producatorului de bere Carlsberg in Romania si Israel.

Producatorul german de lactate a patruns oficial pe piata interna cu doua sortimente de iaurt – Froop si Muller Bianco. Iaurtul cu fructe Froop, disponibil incepand de saptamana trecuta, cuprinde cinci arome – capsuni, portocale, zmeura, cirese, piersici-maracuia.

”Piata de iaurturi din Romania este foarte dinamica, se bucura deja de o oferta variata de produse. Datorita aderarii Romaniei la Uniunea Europeana putem prevedea cresterea acestui sector, este loc si pentru alti jucatori care sa intre si sa-si prezinte inovatiile”, a declarat Tzafrir Granat (foto), vicepresedinte marketing Muller Dairy Romania.

Totodata, iaurtul simplu Muller Bianco este disponibil in Romania incepand cu aceasta saptamana. Sortimentele Muller sunt incluse in oferta de lactate din 18 lanturi mari de magazine.

O evolutie similara cu cea pe care si-o doresc reprezentantii Muller - o pozitie in Top 3 jucatori pe piata iaurturilor - a avut-o si producatorul Tnuva, companie care a reusit la un an de la intrarea pe piata romaneasca de lactate sa ocupe un loc printre cei mai importanti cinci producatori de profil din Romania. Cu o investitie de 55 milioane euro pentru lansarea unui amplasament de productie de lactate, compania este prezenta in Romania sub marcile Yoplait si Tnuva.

Firma Muller are sediul in Bragadiru (Ilfov), produsele, transportate din Germania, fiind depozitate in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi. Compania are in prezent 80 de angajati, urmand sa atinga, pana la finele acestui an, un numar de 100 de oameni.

Printre planurile Muller se numara diversificarea ofertei de produse si construirea in Romania, in aproximativ doi ani, a unei fabrici si a unei retele proprii de distributie, potrivit declaratiilor lui Jacob Katz, presedintele Muller Dairy Romania. Acesta nu a exclus insa si posibilitatea achizitionarii unui producator local de lactate.

Consumul anual de iaurt simplu se ridica, la nivel local, la 2,3 kilograme pe cap de locuitor, in timp ce pentru iaurtul cu fructe se inregistreaza un consum anual de 1,3 kilograme/locuitor, potrivit statisticilor realizate de reprezentantii Muller. Tot ei arata ca in Europa de Vest consumul de iaurturi este de doua pana la cinci ori mai mare decat in Romania.

”Consumatorul este mult mai implicat, mult mai sofisticat, apreciaza calitatea si gustul bun. Alegerea produselor nu mai este demult numai comerciala, ci este si emotionala. Produsele noastre se vor axa pe gust, calitate, inovatie, ambalaje mai mari, fara conservanti sau coloranti”, a spus Tzafrir Granat.

Cu o istorie de peste 110 ani si o cifra de afaceri de 2,3 miliarde de euro in 2007, compania germana Muller este prezenta in 11 tari din Europa, printre care Italia, Ungaria, Slovenia, Israel, Cehia, Lituania, Grecia, Belgia.

Muller va imparti piata de produse lactate din Romania cu jucatori precum Danone, La Dorna, Friesland, Hochland si Albalact.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri