Pe o piata locala inca neconsolidata si imatura, unde volumele nu sunt foarte mari, dar marjele de profit sunt mult peste cele din tarile vestice, GeoPost, o subsidiara a Postei Franceze, impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, au decis in martie 2008 achizitionarea a 80% din actiunile companiei de curierat Pegasus. Pana la inceputul lui 2010, Pegasus isi va schimba numele in DPD, brandul international al GeoPost.
“In Romania marjele de profit din acest domeniu sunt cuprinse intre 5-10%, in timp ce in tarile vestice aceste marje sunt sub 5%”, explica James Gray-Cheape, director general Pegasus Courier, decizia francezilor de a investi pe piata romaneasca. Acesta mai considera ca in urmatorii 2-3 ani, pana cand piata se va consolida, aceste marje ridicate se vor mentine.

Pentru urmatorii 3 ani, cei de la Pegasus isi propun sa ajunga in primii 3 jucatori de pe piata de curierat din Romania, ceea ce insemana o cota de piata de circa 20%. “In prezent avem o cota de piata de aproximativ 10%, insa in urmatorii 3 ani preconizam o dublare a acestei cote de piata, ceea ce ne va pozitiona in primii 3 jucatori locali”, explica reprezentantul companiei de curierat.

Acesta estimeaza ca in urmatorii 2-3 ani piata curieratului sa inregistreze cresteri de 30-40% de la un an la altul. ”Daca piata va creste in medie cu 30-40 de precente, noi vom creste cu 80% anual, dublu fata de ritmul acesteia, si in acest fel vom ajunge la cota de piata preconizata”, a mai afirmat directorul general al Pegasus Courier.

Anul acesta reprezentantii companiei estimeaza o cifra de afaceri de 7 mil. de euro, in crestere cu circa 60% fata de cifra de afaceri de 4,2 mil. euro inregistrata in 2007. In ceea ce priveste profitul, directorul general al Pegasus Courier preconizeaza ca acesta se va cifra intre 350.000-700.000 de euro.

Pe fondul acestor cresteri inregistrate de piata, curieratul din Romania va putea ajunge din urma pietele mai dezvoltate. “Cred ca in 5 ani piata curieratului din Romania va ajunge la nivelul celor din tari precum Austria sau Polonia”, a declarat Arnold Schroven, CEO DPD GmbH, brandul international al GeoPost.

Acesta mai considera ca a fi pe piata din Romania este un “must”, daca vrei sa te pozitionezi printre primii jucatori de pe piata europeana. “In ultimii ani Romania a devenit o tara in care se produce foarte mult, iar aceasta productie trebuie transportata in tarile vestice, deci sunt multe oportunitati aici”, mai declara reprezentantul DPD.

Pentru sfarsitul celei de-a doua parti a lui 2008, si 2009, planurile Pegasus vizeaza finalizarea sediului central de la Buftea, dezvoltarea sistemelor software si a echipamentelor in cele 74 de depozite, precum si rebranding-ul. “Pana la safarsitul anului dorim finalizarea sediului central din Buftea, care se ridica la o investitie de circa 1 milion de euro. In 2009 ne vom focaliza pe rebranding, urmand ca la sfarsitul anului 2009, inceputul lui 2010, compania Pegasus sa preia numele DPD, reteaua din care face parte.


Pegasus a fost infiintata in 1997, fiind prima companie de livrari urbane din Romania si a devenit in 2000 reprezentanta pentru Airborne Express (a 3-a companie de curierat rapid si coletarie din USA) si pentru Aramex.

Pegasus a realizat, in 2003, propria retea interna care asigura livrare in 24 de ore pe tot teritoriul tarii, iar in martie 2008, GeoPost Yurtici Kargo a achizitionat pachetul majoritar al companiei printr-o tranzactie estimata in piata la 6-9 milioane de euro.

Compania de curierat ocupa in prezent locul sapte in topul companiilor de curierat rapid si coletarie din Romania, cu peste 450 de angajati, 74 depozite, 300 de autovehicule si livreaza peste 6.000 de colete zilnic.

Grupul DPD (Dynamic Parcel Distribution) Gmbh asigura un volum de aproximativ doua milioane de colete zilnic intr-o retea internationala unitara si este unul dintre liderii europeni in furnizarea de servicii de coletarie. Francizorul, cu sediul central in Aschaffenburg, este prezent in 38 de tari prin 500 de depozite, 22.000 de angajati si 15.000 de vehicule, avand in portofoliu peste 200.000 de clienti. Grupul francez GeoPost detinut integral de filiala La Post este actionar majoritar in DPD.

Grupul GeoPost regrupeaza filialele Express ale grupului La Poste si reprezinta o forta importanta in curieratul Express din Europa. GeoPost activeaza in peste 230 de tari, in numele a mai mult de 300.000 de clienti din intreaga lume, si se plaseaza pe primul loc in Franta si pe locul al treilea in Europa pe piata de curierat rapid si coletarie, cu o cifra de afaceri de 3,1 miliarde de euro in 2007.

Fondata in 1982, Yurtici Kargo se pozitioneaza pe primul loc intre companiile de transport marfa din Turcia si este, de asemenea, lider in domeniul curieratului rapid si al coletariei, cu 16 centre zonale, 800 de filiale si 30 de centre de sortare si depozite, peste 2.500 de vehicule, peste 10.000 de angajati si o cota de piata de 47%.
Compania manipuleaza anual peste 82 de milioane de colete si prin parteneriatul cu Geopost dezvolta servicii in Europa de Est, Balcani si Asia Centrala.

Piata interna de curierat este estimata sa atinga pana la sfarsitul acestui an valoarea de 200 de milioane de euro, iar pana la sfarsitul lui 2010 se preconizeaza o valoare de 300 de milioane de euro. Principalii concurenti ai Pegasus Courier pe piata locala sunt TNT, DHL, Fan Courier, Cargus, Curiero-TCE Logistica, Fedex si UPS.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri