Piata de curierat locala s-a dovedit a fi profitabila pentru marii jucatori in 2007, marja medie de profit a pietei fiind de circa 15%, in conditiile in care la nivel international aceasta marja nu depaseste 5-10%, companiile bazandu-se pe volume.
“Tendinta generala este de scadere a marjelor de profit din industrie. Daca in 2007 puteam vorbi de marje de 15-20 %, in 2008 cazurile in care s-ar depasi 10% vor fi rare. Anumite companii deja nu mai obtineau profit si au fost sau sunt nevoite sa ia diferite decizii in ceea ce priveste business-ul lor”, a declarat, pentru Wall-Street, Octavian Badescu, secretar general al AOCR (Asociatia Operatorilor de Curierat din Romania).

Principalii factori enuntati de Badescu privitor la tendinta descrescatoare a acestor marje sunt cresterea costurilor cu forta de munca, cresterea costurilor combustibilului si scaderea productivitatii din cauza traficului din ce in ce mai aglomerat si a infrastructurii rutiere deficitare.

“Combustibilul este o componenta importanta in structura de costuri ale unei companii de curierat. Ponderea in costuri variaza de la companie la companie, in functie de marimea acesteia, insa, estimativ, procentul se situeaza undeva intre 5% si 15%”, mai afirma reprezentantul AOCR.

TNT Romania,
unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata interna, a realizat in 2007 un profit in valoare de 5,6 mil. de euro (18,8 mil. lei) dintr-o cifra de afaceri de 33,3 mil. de euro (111,1 mil. lei). Marja de profit a fost conform cifrelor de mai sus de 17%, in crestere usoara fata de anul precedent cand compania inregistrase o marja de profit de 14,7%. In 2006, TNT Romania obtinuse un profit de 4 mil. euro (14,2 mil. lei) dintr-o cifra de afaceri de 27,2 mil. euro (95,9 mil. lei).

Marja de profit a DHL Romania a fost cu 5% mai scazuta decat a competitorilor de la TNT, ajungand anul trecut la 12%. Compania de curierat a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 28,4 mil. de euro (94,9 mil. lei) si un profit de 3,5 mil. euro (11,7 mil. lei).

Marja de profit a DHL in 2006 a fost de 9%, cifra de afaceri fiind de 21,5 mil. euro (75,6 mil. lei), in timp ce profitul net s-a cifrat la 2 mil. euro (7,1 mil. lei).

Fan Courier a avut anul trecut una dintre cele mai mari marje de profit din piata locala de curierat, valoarea acesteia atingand 23 de procente. Compania a declarat in 2007 un profit de 7,3 mil. euro (24,4 mil. lei) dintr-o cifra de afaceri de 31,2 mil. euro (104 mil. lei).

In 2006 compania de curierat inregistrase un profit de 5,2 mil. euro (18,2 mil. lei) dintr-o cifra de afaceri de 21,6 mil. euro (76 mil. lei), ceea ce inseamna o marja de profit de 24%.

Desi mica, in valoare de 53.103 euro, atat cat a fost pierderea celor de la Pegasus in 2007, a contribuit la decizia de vanzare a companiei in martie 2008 catre join venture-ul format din GeoPost, o subsidiara a Postei Franceze, si turcii de la Yurtici Kargo.

Cifra de afaceri a Pegasus a atins in 2007 valoarea de 4,2 mil. euro (14,1 mil. lei), in crestere cu 62% fata de cifra de afaceri din 2006, care s-a cifrat la 2,6 mil. euro (9,1 mil. lei).

Un alt jucator important de pe piata interna de curierat, TCE Logistica, a operat in 2007 cu o marja de profit de 9%.

Compania a anuntat anul trecut o cifra de afaceri de 22,7 mil. euro (75,7 mil. lei) si un profit de 2,1 mil.
euro (7,1 mil. lei).

In 2006, TCE Logistica a avut o cifra de afaceri de 8,5 mil. euro (29,8 mil. lei), terminand anul cu pierderi de 0,8 mil. euro (2,7 mil. lei).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri