Patronatul Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania (PSIPBR) vrea sa obtina compensarea pierderilor datorate accizei platite suplimentar de societatile cu capacitate pana la 200 de mii de hectolitri pe an. Potrivit PSIPBR, pierderile societatilor au avut loc din cauza nediferentierii accizelor dupa modelul european. Astfel, Patronatul cere diminuarea accizelor la fabricile de bere cu o capacitate de pana la 400 de mii de hectolitri de bere pe an, dotate cu maltarii proprii. Totodata, se doreste mentinerea accizelor in conformitate cu angajamentele asumate de Romania prin Documentul de Pozitie pentru integrarea in UE.

Pentru a-si sustine cererile, reprezentantii Patronatului spun ca importanta industriei berii este destul de mare, dat fiind faptul ca in 2004 piata berii s-a ridicat la 190 de milioane de euro. La nivelul Patronatului, furnizarea de bere pe 2004 a fost de 2,8 milioane de hectolitri, pentru anul in curs estimandu-se un volum de livrari de 3 milioane de hectolitri. Un studiu realizat de Patronat releva faptul ca volumul de cereale necesar pentru fabricarea berii, care este preluat anual numai de la producatorii autohtoni, este de peste 77.000 de tone de orz, cu o valoare anuala de circa 9,3 milioane de euro.

De asemenea, este necesara si cantitatea de 13,5 mii de tone de porumb, cu o valoare anuala de circa 1,6 milioane de euro.

In ceea ce priveste numarul angajatilor din industria berii, acesta se cifreaza, in momentul de fata, la 5.200 de salariati, cu 27.000 mai putini decat acum zece ani. Acest lucru este limpede, dat fiind faptul ca, fata de 1994, cand activau 125 de societati comerciale din domeniul berii, in momentul de fata nu mai exista decat 21 de fabrici.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri