Compania Gazprom se gandeste la posibilitatea includerii Romaniei in proiectul de gazoduct ruso-italian South Stream in locul Bulgariei, care provoaca dificultati intarziind realizarea proiectului.
Problemele cu Bulgaria constituie unul dintre motivele discutiilor de vineri dintre seful Gazprom, Aleksei Miller, si ambasadorul bulgar in Rusia, precum si cu sefii societatilor romanesti Transgaz si Romgaz, potrivit cotidianului Kommersant, potrivit NewsIn.

"Bulgaria insista acum ca statul bulgar sa fie proprietarul tronsonului bulgar de gazoduct, in timp ce Gazprom doreste ca el sa ramana in proprietatea Rusiei", potrivit cotidianului.

O sursa din Ministerul rus al Energiei a confirmat pentru cotidian ca posibilitatea ca Bulgaria sa fie inlocuita de Romania in proiect a fost discutata vineri, caz in care ruta conductei s-ar scurta cu 100 de kilometri.

Biroul de presa al Gazprom a spus ca nu este in masura sa comenteze aceste informatii deocamdata.
South Stream este unul dintre proiectele-cheie ale Gazprom in strainatate. El este varianta meridionala a Nord Stream, gazoductul care va trece prin Marea Baltica si care va lega direct Rusia de Germania.

Ambele urmeaza sa permita Rusiei sa ocoloeasca tari de tranzit ca Ucraina si Belarus, cu care a avut frecvent neintelegeri. Pentru South Stream, Gazprom, a incheiat deja acorduri cu Bulgaria, Serbia, Grecia, Ungaria. Slovenia si Austria ar putea de asemenea sa participe.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri