Transportul maritim de marfuri vrac este tot mai afectat de caderea burselor, cauzata de criza financiara mondiala, iar unele companii de shipping au intrat in faliment, a declarat liderul Federatiei Internationale a Transportatorilor din Romania (ITF), Adrian Mihalcioiu.
Mihalcioiu sustine ca au fost semnale de ingrijorare inca de la sfarsitul verii, iar in ultima perioada problemele s-au accentuat. “Primele semnale au fost inca de la inceputul lunii septembrie, cand au picat, alaturi de burse si bursele de transport, dar si piata transportului. Segmentul de marfuri generale si cel de marfuri vrac este practic la pamant acum”, a afirmat Mihalcioiu, citat de NewsIn.

Daca firmele care detin contracte stabile pe perioade mai lungi inca mai rezista problemelor financiare, cele care urmareau doar segmentul de navluri spot au inceput sa nu mai poata opera. “Navele au inceput sa treaca la conservare. Companiile care se inscriau la licitatie pentru a prelua acea marfa si urmareau acele navluri spot au inceput sa traga navele pe dreapta si sa le puna la conservare”, a spus liderul ITF.

Mihalcioiu a adaugat ca situatia a inceput sa devina ingrijoratoare si pentru navigatori, fiind inregistrate intarzieri de plata. “Navigatorii, inclusiv ai nostri, reprezinta a 12-a parte din forta de munca internationala. Multi au inceput sa isi faca probleme. Au ramas primele echipaje neplatite mai mult de o luna de zile si acesta este un semnal de alarma. Noi incercam sa rezolvam foarte repede aceste probleme sa nu se intinda foarte mult, sa nu intram intr-o criza a salariilor navigatorilor”, a mentionat Adrian Mihalcioiu.

Liderul ITF Romania a mai spus ca principala cauza a problemelor finanicare este caderea burselor de transport. “Daca nu mai sunt bani, nu mai sunt contracte, navele nu mai transporta si produc datorii. Trebuie platite echipajele, cheiajul, lucrurile neacoperite duc la o situatie dificila si unele companii falimenzeaa. Avem deja companii care au intrat in faliment. Lucrurile s-au accentuat din septembrie, cand au aparut primele semnale, iar in octombrie piata marfurilor de vrac a scazut de zece ori, este la cel mai scazut nivel in ultimii 17 ani”, sustine Mihalcioiu.

In prezent, in Romania sunt autorizate 118 agentii de crewing, dintre care 20 de companii de shipping au reprezentante si in tara noastra. “Majoritatea sunt in criza, mai mare sau mai mica, cu exceptia containerelor care are o cadere de 10-15 %, transportul petrolului si gazului lichefiat inregistreaza pierderi de 10% , iar probleme sunt si la constructiile de nave noi, unde s-au dat comenzi si nu mai au din ce sa fie platite in lipsa creditelor bancare, iar situatia se transmite in lant", a mai afirmat liderul ITF Romania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri