Compania Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller, a inregistrat o crestere de 24% a volumului vanzarilor in prima jumatate a anului financiar 2008 , respectiv aprilie – septembrie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, se arata intr-un comunicat al companiei.
In aceeeasi perioada, piata berii din Romania a inregistrat o crestere in volum de numai 5%.

Potrivit comunicatului, toate marcile din portofoliul Ursus Breweries au inregistrat cresteri in primele sase luni ale anului financiar curent.

Astfel, Timisoreana a inregistrat cea mai mare crestere in volum din segmentul mainstream, de 31%. La nivel de companie, cea mai mare crestere a fost inregistrata de marca Peroni, care si-a dublat vanzarile.

Totodata, berea Ciucas a avut cea mai mare crestere din segmentul economic, de 19% iar Stejar Pilsner a inregistrat o crestere de 32%.

In luna august, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei, Constantin Bratu, declara ca vanzarile de bere in Romania au crescut cu 8% din ianuarie pana in iunie, fata de perioada similara a anului trecut, ridicandu-se la 9,9 milioane de hectolitri.

Din totalul acestora, membrii Asociatiei “Berarii Romaniei”, respectiv Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries au inregistrat un volum al vanzarilor de 7,9 milioane de hectolitri, in timp ce anul trecut, in aceeasi perioada s-au vandut 7,3 milioane de hectolitri de bere.

Totodata, pentru 2008, reprezentantul Asociatiei estimeaza o crestere a vanzarilor de aproximativ 7%. "Fata de anii precedenti, cand ritmul de crestere al pietei a fost foarte alert, observam o incetinire a acestui trend. Pentru intreg anul 2007 vanzarile de bere au atins 19,4 milioane de hectolitri, cu 9,6 % mai mult decat in 2006", declara Constantin Bratu.

In ceea ce priveste consumul de bere previzionat pentru 2008, acesta se ridica la 95 de litri pe cap de locuitor."O crestere previzionata a pietei cu sapte procente fata de 2007 ar determina un consum previzionat de 95 de litri per capita in 2008, adica un roman va consuma probabil trei – patru halbe, la 0,5 litri de bere, pe saptamana. In anul 2007 consumul de bere pe cap de locuitor in Romania a fost de 89 de litri. In anul 2007 consumul de bere pe cap de locuitor in Romania a inregistrat o crestere de 8 l fata de anul 2006", a precizat la acel moment Bratu.

El sustinea ca acest consum situeaza Romania la media Uniunii Europene, in ceea ce priveste consumul de bere. Conform statisticilor furnizate de Berarii Europei, in 2006, un ceh consuma 160 de litri de bere pe an, un neamt 116 litri, un austriac sau un luxemburghez 108 litri, iar un englez 92 litri .

Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu o cota de piata estimata de 26,3%. Compania detine patru fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati.

Marcile Ursus Breweries sunt Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.

Portofoliul de marci al Grupului SABMiller include beri Premium internationale cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell.

In exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2008, Grupul a raportat un profit ajustat inainte de impozitare de 3,639 milioane de dolari si venituri de 21,410 milioane USD. SABMiller este cotata la bursele de valori din Londra si Johannesburg.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri