"Principalele motive pentru care iesim de pe piata din Romania sunt infrastructura deficitara, dar si coruptia, care ne impiedicau sa construim o afacere dinamica", astfel isi explica Richard Worthington, CEO al Coffeeheaven International Plc., decizia de a parasi piata autohtona.
Pe langa Romania, lantul de cafenele a decis retragerea si de pe piata slovaca, unde detinea 2 cafenele, dar extinderea pe piata din Ungaria, unde urmeaza sa mai mai deschida inca 2 unitati pe langa cele 2 deja existente, conform publicatiei ungare Portofolio.hu.

“Scopul acestei revizuiri a fost reducerea sau eliminarea operatiunilor Coffeeheaven de pe pietele unde potentialul afacerii a fost redus, dar si cresterea profitabilitatii companiei prin inchiderea de magazine acolo unde noile conditii de piata au facut improbabila realizarea de profit", mai spun reprezentantii companiei.

Iesirea de pe cele doua piete se va realiza pana la finele lunii martie 2009. Rezultate "dezamagitoare" au fost raportate si pe piata din Cehia, unde compania anticipeaza o reducere a numarului de cafenele.

Singura cafenea Coffeeheaven din tara a fost deschisa in primavara acestui an, in Baneasa Shopping City. La nivel mondial, grupul Coffeeheaven opera in septembrie 90 de unitati in Polonia, Letonia, Cehia, Bulgaria, Ungaria si Romania.

Pe piata cafenelelor din Romania mai activeaza lanturile Crem Caffe, Turabo sau Cafepedia. In ciuda crizei financiare noi jucatori au intrat pe piata din Roania anuntand investitii mari in urmatoarea perioada. De exemplu, Velvet Cafe, compania care detine master-franciza brandului Pascucci adus din Italia, vizeaza deschiderea a 12 cafenele pana in 2011 in Romania, investitia totala fiind de circa trei milioane de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri