Carrefour si-a schimbat conducerea

Daniel Bernard va demisiona din functia de presedinte si director executiv al grupului Carrefour, in contextul unei fulgeratoare rasturnari de ierarhie din interiorul celui de-al doilea grup mondial de retail.

Bernard, care a ocupat functia de presedinte al grupului francez timp de 12 ani, va fi inlocuit de Luc Vandevelde, fostul presedinte al Marks & Spencer.

Plecarea lui Bernard se produce dupa mai multe luni de negocieri aprinse intre presedinte si actionarul majoritar, acesta din urma cerand schimbari drastice ale strategiei de vanzari, pe fundalul slabelor performante inregistrate in ultimul timp de Carrefour.

Bernard s-a confruntat cu presiuni puternice din partea familiei Halley, detinatoare a 13 procente din actiunile Carrefour, profund nemultumita de scaderea valorii actiunilor din 2000 pana in prezent.

Boss-ul Carrefour a fost aspru criticat pentru rolul jucat in decursul mai multor ani de performante mult sub asteptari ale hypermarket-urilor de teritoriul francez, care contribuie la obtinerea unui sfert din vanzarile grupului, precum si la o treime din profitul total al grupului.

Cu toate acestea, lui Bernard i s-au recunoscut si meritele, experienta sa spunandu-si cuvantul atunci cand a reusit sa urce Carrefour pe locul al doilea al topului mondial al lanturilor de retail, imediat dupa gigantul american Wal-Mart.

Luc Vandevelde ar putea profita de venirea sa la Carrefour pentru a-si reabilita reputatia. Belgianul a pierdut postul de top in fata lui Bernard, in 1999, insa s-a consolat repede cu pozitia similara de la Marks & Spencer.

Vandevelde, care a reusit sa readuca lantul britanic in lumea buna a retailului, paraseste M&S intr-un moment delicat, cand vanzarile se incapataneaza sa inregistreze valori negative.

Sursa: Financial Times

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri