Fuziunea companiilor olandeze Friesland Foods si Campina a fost aprobata si finalizata la sfarsitul anului 2008, in urma acestui proces rezultand, in mod oficial, compania FrieslandCampina.
Intregul proces a respectat toate regulile impuse de Uniunea Europeana in domeniul concurentei, se arata intr-un comunicat al companiei.

In anul 2007, Friesland Foods si Campina au avut o cifra de afaceri cumulata de 9,1 miliarde euro, pozitionand astfel noua companie pe locul trei in topul producatorilor de lactate la nivel mondial.

De asemenea, cele doua companii au impreuna un numar de 17.000 de fermieri, care vor furniza 8,3 miliarde litri de lapte. Noua companie va avea un numar de 22.000 de angajati, 100 de unitati de productie si va opera in 24 de tari.

“FrieslandCampina intentioneaza sa ramana o companie transparenta in comunicarea constanta, atat cu partenerii, cat si cu consumatorii romani. In acelasi timp, noua companie va continua sa ofere consumatorilor produse de cea mai inalta calitate”, declara reprezentantii FrieslandCampina.

Piata de lactate din Romania, estimata la 1 miliard de euro, a avut in anul 2008 o evolutie constanta in ceea ce priveste volumul vandut, cresterea pretului mediu pe kilogram generand un avans din punct de vedere valoric, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare a pietei MEMRB.

Segmentul de lapte detine o cota de 45,2% din totalul volumului acestei piete, urmat indeaproape de iaurturi, cu o cota de 30,9%. In ceea ce priveste valoarea vanzarilor, situatia se inverseaza, iaurturile detinand o cota de 38,1%, comparativ cu 27,1% pentru lapte.

Principalii jucatori din piata sunt Danone, Friesland&Napolact, Albalact, Lactalis si Tnuva, insumand o cota de piata de 65,2% in volum si 69,4% in valoare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri