Actiunile emise de societatile regionale vor putea fi cotate la Bursa si tranzactionate liber pe piata de capital. Totodata, firmele pot fi privatizate, iar statul va putea sa pastreze pachetul majoritar de actiuni.
Fiecare dintre cele opt societati va putea vinde active doar cu acordul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si fara a afecta privatizarea firmei.
Firmele vor primi, de la bugetul de stat sau bugetele locale, diferentele dintre tarifele stabilite cu avizul autoritatilor publice si costurile de transport, la care se va adauga o cota de profit intre 3 si 5%.
Societatile vor avea bugete proprii, iar obiectul de activitate este efectuarea transportului de calatori in trafic regional, lucrari de intretinere si reparatii, precum si transporturi de posta, militare, penitenciare si altele, in vagoane specializate. Actionarul unic al firmelor va fi statul roman, ale carui drepturi si obligatii vor fi exercitate prin Ministerul Transporturilor.
Raporturile dintre cele opt firme si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului vor fi stabilite in baza unor contracte valabile pe o perioada de patru ani.
Contractele vor cuprinde numarul de trenuri care vor circula, indicatorii de calitate, facilitatile de calatorie aprobate, precum si metodologia de calcul si sumele necesare acoperirii serviciului public social, ca diferenta intre cele stabilite cu avizul autoritatilor publice si costurile de transport.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: