Cu toate ca piata locala a produselor de larg consum (FMCG) din Romania a intregistrat o incetinire a ritmului de crestere in ultimul semestru din 2008, alimentele si bauturile nu au lipsit din cosul romanilor, vanzarile majorandu-se cu 20%, respectiv 26% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2007, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services, realizat in canalul off-premise (nu include HoReCa).
Ultimul trimestru din 2008 a adus o incetinire a ritmului de crestere pentru toate categoriile principale de produse-alimente, bauturi, bunuri nealimentare si tigari. Cele mai mari cresteri au fost generate de segmentele Food si Beverages, cu un ritm de 20%, respectiv 26%.

In cadrul categoriei alimente cele mai mari cresteri au fost raportate de snacks-uri (55%), ketchup (35%), sana si kefir (34%), uleiul pentru gatit (32%) si lapte (31%).

Pe de alta parte, piata bauturilor s-a evidentiat prin cresteri de doua cifre atat pentru categoria de bauturi alcoolice (27%), cat si in ceea ce priveste segmentul de bauturi non-alcoolice (25%). Astfel, in topul preferintelor pe segmentul bauturi alcoolice, in ultimele patru luni din 2008, se situeaza sampania (+66%), whisky (+53%), sortimentele de bere (+30%) si vin (+24%). La polul opus, cu o dinamica redusa a vanzarilor, se situeaza sortimentele de gin (0%), lichior (4%), bitter (6%) si vodka (+10%).

In ceea ce priveste bauturile non-alcoolice, cea mai importanta crestere-123%-a fost raportata de sortimentele ice tea, urmate de categoria “ready to drink”-108%, bauturi energizante (60%) si berea non-alcoolica (38%).

Toate categoriile principale de produse au intregistrat in intervalul mentionat cresteri ale preturilor la raft comparativ cu ultimele patru luni din 2007 – alimente (+17%), produse nealimentare (+8%), bauturi (+16%) si tigari (+15%).

Crestere sustinuta si pentru sectorul produselor cosmetice si ingrijire personala

Cresterea de 14% a sectorului de produse ne-alimentare, in ultimele patru luni din 2008, a fost impulsionata in termeni de volum de articolele cosmetice si de ingrijire personala, cu un volum al vanzarilor mai mare cu 16% fata de perioada similara a anului trecut. O majorare a volumelor de vanzari a intregistrat si categoria “detergenti” (9%), in timp ce segmentul “alte produse ne-alimentare” a raportat o incetiniere a ritmului de crestere de pana la 17%.

Analiza MEMRB a vizat comertul traditional, retelele de magazine care au oferit date fiind Carrefour, Cora, Metro, Carrefour Express, Billa, G'market, Mega Image, Spar, Profi si Albinuta.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri