Vanzarile producatorului de medicamente Zentiva au inregistrat, pe plan local, o scadere de 1,7% in 2008, pana la 1,68 mld. coroane cehesti (CZK), pe fondul devalorizarii leului in raport cu moneda nationala a Cehiei.
In lei insa, vanzarile Zentiva au crescut cu 20,1% in 2008, pana la 287 mil. lei, fata de 239 mil. lei raportate in 2007. Cea mai mare crestere s-a observat in cel de-al patrulea trimestru al anului, cand vanzarile au fost cu 91,8% mai mari decat anul precedent.

Cel mai mare aport la vanzarile producatorului de medicamente au avut-o brandurile locale ale Zentiva, cum ar fi Algocalmin, Antinevralgic, Extraveral sau Modafen.

Echipa Zentiva din Romania s-a redus in 2008 cu 14%, de la 195 de angajati la sfarsitul lui 2007 pana la 167 de persoane la sfarsitul anului trecut.

In 2008, Zentiva a introdus pe piata locala doua noi branduri, Risendros, medicament destinat tratarii osteoporozei, si Agen.

Zentiva Bucuresti, divizia de productie locala, a raportat in 2008 un profit net de 23,18 mil. lei (6,3 mil. euro), de 5,4 ori mai mare decat in 2007, in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 12%, la 218,5 mil. lei (59,3 mil. euro).

La nivel global Zentiva a inregistrat vanzari in crestere cu 10,2%, pana la 18,38 miliarde CZK, printre tarile cu cele mai ridicate vanzari fiind Turcia, Rusia, Ucraina sau Bulgaria.

Producatorul a inregistrat un profit net de 948 mil. CZK, in scadere cu 32,9% fata de 2007.

Zentiva N.V. este o companie farmaceutica internationala care se concentreaza asupra dezvoltarii, producerii si comercializarii de produse farmaceutice.

Grupul Zentiva are peste 6.000 de angajati si detine unitati de productie in Cehia, Slovacia, Romania si Turcia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri