Distribuitorul de centrale termice Baxi Romania, subsidiara locala a grupului britanic Baxi, a inregistrat o scadere cu 10% a vanzarilor pe primele doua luni din 2009, comparativ cu perioada similara de anul trecut.
“Scaderea afacerilor a aparut pe fundalul blocajului din industria termotehnica generat pe de o parte de criza economica si pe de alta parte de ambiguitatea programului de subventionare Casa Verde anuntat de Ministerul Mediului”, spune Mariana Neamtu, marketing manager Baxi Romania (foto).

Neamtu precizeaza insa ca prin schimbarea strategiei de vanzari de la centralele standard catre cele cu condensare, profitabilitatea companiei s-a diminuat doar cu 5% fata de primele luni ale lui 2008.

Programul guvernamental Casa Verde presupune subventionarea celor care decid sa-si echipeze locuintele cu sisteme energetice regenerabile, cum ar fi panourile solare. Compania a majorat preturile produselor cu 7-8% de la inceputul acestui an, in incercarea de a contrabalansa scaderea vanzarilor, cat si deprecierea leului in raport cu moneda europeana.

“Majorarea preturilor a fost facuta pentru toate produsele din portofoliul companiei. Cursul valutar a fost factorul de influenta in cresterea preturilor, devalorizarea leului fata de anul trecut fiind de cel putin 10%”, afirma Neamtu.

In cazul in care politica monetara a Romaniei va reusi sa duca nu doar la aprecierea leului, ci si la stabilitatea monedei nationale, compania va merge catre o repozitionarea a preturilor, ceea ce ar putea insemna fie o mentinerea lor la nivel actual, fie o eventuala reducere.

Pentru 2009, compania mizeaza pe o cifra de afaceri de 5,2 milioane de euro, in scadere cu 8% fata de anul trecut. Baxi Romania nu a anuntat inca ce profit net a obtinut anul trecut, in 2007 compania inregistrand o pierdere de circa 180.000 de euro.

“Este posibil ca evolutia cursului din ultimul trimestru al lui 2008 sa fi avut impact si asupra profitului. In acest moment ne aflam inca in perioada de auditare, iar rezultate financiare vor fi disponibile spre sfarsitul lunii viitoare”, subliniaza Neamtu.

Baxi Romania va continua sa investeasca in campanii de marketing si in acest an, in incercarea de contrabalansa evolutia pietei. “Vom continua sa investim in proiecte si campanii de marketing, pentru a ne consolida imaginea si pozitionarea in piata. De asemenea, vom continua sa investim in cresterea gradului de specializare a angajatilor companiei, precum si cel al retelei de parteneri comerciali si de service, prin training-uri de perfectionare”, spune directorul de markerting al distribuitorului de centrale termice.

Baxi a incheiat recent un parteneriat cu producatorul de sisteme de invelitori Lindab Romania, potrivit caruia Lindab va asigura sisteme pentru fixarea panourilor solare Baxi pe acoperisuri. La randul sau, distribuitorul de centrale termice va oferi servicii de consultanta si de training pentru montatorii Lindab.

Parteneriatul cu Lindab este unul dintre factorii importanti ai strategiei Baxi de a-si creste vanzarile de panouri solare cu 30% in 2009. Distribuitorul de centrale termice a vandut anul trecut panouri si sisteme solare in valoare de 465.000 de lei (126.000 euro).

”Compania a inregistrat anul trecut o crestere cu aproximativ 60% a volumului vanzarilor de centrale termice cu condensare, panouri solare si pachete termice, comparativ cu anul 2007. Ponderea acestor produse in totalul cifrei de afaceri a fost de 12% in 2008”, spune Mariana Neamtu, marketing manager Baxi Romania.

Pentru 2009, compania si-a planificat ca centralele termice cu condensare si panourile solare sa ajunga la 17% din cifra de afaceri.
Printre competitorii companiei pe piata locala se numara Veissmann, Vaillant, Romstal sau Bosch.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri