Editia din acest an a Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB) va gazdui cu 40% mai multi expozanti, procent echivalent cu cresterea pietei de autovehicule, care ar putea atinge 3 miliarde de euro la sfirsitul acestui an.


Cea de-a cincea editie a SIAB va reuni aproximativ 200 de expozanti, cu 40% mai mult fata de editia din 2003, iar suprafata showroom-ului va creste cu 25%, pina la 25.000 de metri patrati.

Potrivit lui Brent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA), piata autovehiculelor din Romania ar putea atinge 250.000 de unitati vindute pina la sfirsitul acestui an. Aceasta cifra ar reprezenta o crestere a pietei cu 50% peste nivelul raportat anul trecut si dublu comparativ cu anul 2003.

Astfel, piata locala a autovehiculelor ar putea atinge si chiar depasi pragul de 3 miliarde de euro, a adaugat Valmar.

Cinci noi marci de lux

Odata la doi ani, romanii pot admira si chiar achizitiona unul dintre modelele prezentate de 40 de marci. Masinile de vis nu vor lipsi nici in acest an de la Salonul de la Bucuresti, care va consemna si participarea, in premiera, a cinci noi producatori de autovehicule de lux. Printre nou-veniti se numara Aston Martin, Hummer, Lexus, Infinity si Rolls-Royce.

Aceste nume se adauga celorlalti producatori de lux, prezenti si la editia precedenta: Porsche, Maseratti, Lamborghini si Bentley.

Vehiculele utilitare si caravanele vor avea propriul lor spatiu, care se va intinde pe o suprafata de 3.000 de metri patrati, dublu fata de editia din 2003.

Logan va veni echipat cu diesel

Automobile Dacia va prezenta in cadrul SIAB modelul Logan, echipat cu motor diesel. Primele comenzi vor putea fi facute cu ocazia Portilor Deschise din cadrul uzinei Dacia. Cei care au pierdut aceasta ocazie vor putea sa vada sau sa comande motorizare pe motorina pentru Logan la SIAB 2005.

Drive teste pe o pista de 1,2 kilometri

Una dintre principalele noutati ale editiei din acest an consta in posibilitatea oferita vizitatorilor de a efectua drive teste cu 30 de modele din 10 marci de automobile, pe o pista lunga de 1,2 kilometri. Simultan cu desfasurarea SIAB, campionatul national de raliuri, a opta editie, se va desfasura in Bucuresti. Expozitii cu masini de epoca si clubul broscutelor vor face si ele parte din manifestarea automobilistica din aceasta toamna.

SIAB se va desfasura in perioada 7-16 octombrie in complexul Romaero Baneasa. Vizitatorii vor putea veni zilnic, in aceasta perioada, intre orele 10.00 si 20.00. Pretul unui bilet este de 10 lei noi. Biletele vor fi disponibile la peste 200 de centre RATB. Tot pentru vizitatori, APIA a pus la dispozitie, in colaborare cu RATB, autobuze care vor circula la fiecare 15-20 de minute pe ruta Piata Romana-Piata Presei Libere-Romaero Baneasa. La finalul manifestarii de la Bucuresti, cei care au participat la tombola vor putea cistiga o masina si bonuri de benzina care totalizeaza 10.000 de litri.

Holdingul Tiriac, marele absent

Asa cum s-a intimplat in 2003, nici in acest an marcile holdingului Tiriac Auto nu vor fi prezente la SIAB, oficialii companiei invocind imposibilitatea organizatorului APIA de a pune la dispozitie un spatiu suficient. In replica la Salonul Auto de la Bucuresti, Tiriac Auto va organiza propria expozitie, denumita Parcul Tiriac Auto, care se va deschide pe 16 septembrie in Piata Constitutiei. Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford, Mazda si Hyunday sint marcile pe care grupul Tiriac le reprezinta in Romania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri