Bucurestiul este al doilea oras din Europa de Centrala si de Est, dupa Moscova, unde Rolls Royce va avea un showroom. Este vorba de o colaborare intre celebrul constructor britanic si compania Automobile Bavaria, importatorul pentru Romania al marcilor BMW si Mini. “Primul pas pe care il vom face va fi deschiderea unui punct de service, lucru foarte important, deoarece avem deja masini Rolls Royce in tara. In plus, noul sediu Automobile Bavaria din Baneasa, care va fi finalizat la sfarsitul acestui an, va avea o zona special amenajata de showroom”, spune Ciprian Bercea, director de marketing al Automobile Bavaria. El recunoaste insa faptul ca inca se mai poarta discutii pe marginea conceptului Rolls Royce de reprezentare.

Si pentru ca noutatea sa fie si mai mare, anul acesta constructorul britanic va participa cu un stand la Salonul International Auto Bucuresti, integrat in cel al Automobile Bavaria. si asta in conditiile in care, in mod traditional, Rolls Royce nu participa decat la marile saloane internationale si la cele britanice. Practic, este pentru prima oara cand va avea un stand la un salon de categoria a doua. Insa de unde atata interes pentru Romania? Ciprian Bercea spune ca 2005 este, de fapt, anul in care Rolls Royce se deschide catre pietele mai mici aflate in plin proces de crestere. Pietele din Europa Centrala si de Est au cea mai mare dinamica de dezvoltare, iar Rolls Royce nu putea ramane fara reactie la acest lucru. “Comparati cresterea pietei romanesti cu ceea ce se intampla in Occident. Zone care pana acum au fost neglijate incep sa fie cele care prezinta potential de crestere, in timp ce pietele clasice stagneaza”, spune Bercea.

Cu toate ca piata auto din Romania a crescut anul trecut cu circa 35%, segmentul limuzinelor a fost singurul care a marcat o usoara scadere, de aproximativ 8%. George Sanduleac, director marca Audi la Porsche Romania, explica acest fenomen prin faptul ca anul trecut s-a manifestat o migratie din zona autoturismelor de lux catre segmentul premium de SUV. Pentru 2005, segmentul se afla pe o tendinta crescatoare. La modelul Audi A8, de exemplu, in primele opt luni ale acestui an, au fost livrate 27 de unitati. In plus, Audi A8 detine noi argumente pentru cunoscatori - motorul de 4,2 litri TDI 326 CP (cel mai puternic motor diesel din lume). In acest moment A8 face furori in Germania unde capacitatile de productie ale fabricii sunt acoperite pana la sfarsitul anului. “Spre deosebire de marcile de volum, in cazul segmentului de lux vanzarile se mentin pe o tendinta de crestere constanta”, explica George Sanduleac. In primele sapte luni, in Romania s-au vandut 116 limuzine, cu 11,5% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Si cu toate ca segmentul limuzinelor nu evolueaza in acelasi ritm cu piata auto, pentru Rolls Royce Romania pare a fi o tinta destul de tentanta. Pentru inceput, va fi adus modelul Phantom, al carui pret pleaca de la 350.000 de euro si care cu optionale costa in jur de 400.000 de euro. In acest moment, mai exista doar doi posesori de Rolls Royce Phantom in Romania. Este vorba de oamenii de afaceri Irinel Columbeanu si Giovanni Becali. Daca mai adaugam si alti doi posesori de Maybach, putem estima, la prima vedere, potentialul pietei. “Ne asteptam la o piata de doua, maximum cinci Rolls Royce Phantom pe an”, spune Ciprian Bercea. Vanzarea propriu-zisa a unei astfel de masini este, de fapt, un proces ceva mai complex. Dupa un prim contact la showroom, se face o vizita la fabrica, unde viitorul posesor poate vedea masina in realitate si isi poate alege materialele de interior sau culoarea acestora.

“Ne asteptam la o piata de doua, maximum cinci Rolls Royce Phantom pe an.”

Ciprian Bercea,
director de marketing Automobile Bavaria


Cele mai vandute limuzine din Romania In 2005 (primele sapte luni)

Marca Numarul de masini vandute Variatia
BMW Seria 7 50 +163,2%
Mercedes Clasa S 28 -28,2%
Audi A8 22 -31,3%
Maserati Quattroporte 7 +75,0%
Volkswagen Phaeton 5 -37,5%
Jaguar XJ 4 -