In primele sapte luni s-au vandut in Romania 122 de masini de lux, pentru care cumparatorii au platit peste 8,6 milioane euro, potrivit datelor furnizate de liderii domeniului. S-au vandut 8 Maserati, 33 Lexus-uri, 18 masini Jaguar, 17 autovehicule Infiniti (numai in luna iulie), 46 Porsche. Cand Porsche a venit aici a analizat piata generala care era in crestere, precum si potentialul de vanzare a masinilor de lux a explicat Brent Valmar, care este si seful grupului Porsche in Romania. Anul trecut s-au vandut 159 de masini de lux, din care 22 de Jaguaruri, 18 Maseratti, 52 de Lexus, 67 de Porsche. Infiniti nu era importata, iar Jaguar de-abia isi deschisese reprezentanta in Romania. Cele mai multe modele noi care vor fi expuse la editia din acest an a Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB) sunt in special pe segmentul masinilor de lux. Aston Martin (prezentata de reprezentanta din Austria a constructorului), Hummer, Lexus, Infiniti si Rolls Royce vor fi o parte din marcile care isi vor prezenta noutatile la SIAB. Conform presedintelui Asociatie Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA), Brent Valmar, acesta arata ca Romania reprezinta o piata importanta, mai ales in perspectiva anilor viitor, pentru producatorii modelelor de lux. Romanii care cumpara aceste modele nu se intreaba care este pretul bezinei spune Valmar.

Pentru cei mai stransi la punga, la SIAB va fi prezentat, in premiera, Loganul pe motorina.

Cei care vor sa vada aceste noutati vor trebui sa treaca pragul celei de-a cincea editie internationala a Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB) 2005, care va avea loc in perioada 7-16 octombrie 2005 la Romaero Baneasa. Acesta va fi ultima editie desfasurata in acest amplasament. Organizatorii si firmele participante nu sunt multumiti de spatiul pus la dispozitie, cu toate ca suprafata de expunere a fost extinsa cu 25% pana la 38.000 de metri patrati. In plus, anul acesta a fost construit un cort urias pe o suprafata de 2.500 mp, iar in exteriorul lui Romaero masinile vor fi expuse pe un spatiu de 3.000 mp. Tocmai lipsa spatiului a fost motivul pentru care grupul Tiriac Auto care comercilizeaza 10 marci de automobile a anuntat ca nu va participa nici la editia din acest an a SIAB. Tiriac Auto a cerut 3.700 mp intr-o singura locatie, lucru care nu a devenit posibil. Tiriac Auto va organiza in schimb, in luna septembrie, un spatiu expozitional propriu, in Capitala, unde va prezenta 110 modele.

La editia din acest an a SIAB si-au anuntat participarea aproape 200 de expozanti, cu 40% mai multi decat la editia precedenta, din urma cu doi ani. Caracterul international al manifestarii va fi subliniat de prezenta a zece companii straine reprezentand tari cum ar fi Franta, Italia, Polonia, Ungaria sau Turcia.

Cele peste 100 de firme participante la sectiunea piese de schimb vor reprezenta 450 de marci, multe dintre acestea premiere pentru piata romaneasca. Vehiculele utilitare castiga teren, suprafata expozitionala fiind dubla fata de cea din 2003. Evenimentul va fi organizat, ca si cu doi ani in urma, de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in parteneriat cu firma franceza Auto Moto Cycle (AMC) Promotions, care se ocupa si de organizarea salonului auto de la Paris.

Pretul benzinei nu afecteaza inca vanzarile de autovehicule

Presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA), Brent Valmar spune ca in acest an vor fi vandute circa 250.000 de autovehicule in tara noastra, cu 50% mai mult ca anul trecut. El se bazeaza pe faptul ca in primele opt luni ale anului au fost comercializate 168.000 de autovehicule. Anul trecut s-au vandut 180.000 autovehicule din care 145.000 de autoturisme, arata datele oficiale. Cresterea de 50% nu se va reflecta in cresterea cifrei de afaceri, spun dealerii. Cifra de afaceri nu creste in aceeasi masura datorita concurentei firmelor din domeniu, care pentru a-si vinde produsele ofera disconturi mari. Estimarile noastre arata totusi ca in acest an cifra de afaceri a dealerilor de masini va atinge 3 miliarde de euro, spune Brent Valmar. Pentru a cuceri o nisa pe piata romaneasca, negustorii de masini au lansat un numar foarte mare de noi modele, fapt care a presupus investitii semnificative. Deocamdata scumpirea benzinei nu afecteaza febra cumparaturilor. Romanii probabil considera actuala cresterea a petrolului ca fiind conjuncturala. Pe de alta parte, sporirea posibilitatilor de finantare a contribuit la cresterea vanzarilor, a subliniat Brent Valmar. Totusi Valmar crede ca o eventuala cresterea a pretului benzinei spre 100 de dolari va afecta in mod evident piata romaneasca.

La SIAB sunt asteptati peste 250.000 de vizitatori

APIA a obtinut din partea Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA) licenta de organizare a editiilor internationale ale salonului auto de la Bucuresti, precum si inscrierea acestuia in calendarul oficial al saloanelor auto internationale. Organizatorii se asteapta in acest an la peste 250.000 de vizitatori fata de nivelul de 100.000 de persoane care au participat la SIAB 2003. Publicul va fi rasfatat: o pista de incercare de 1,2 km in linie dreapta. Costul biletului va fi de 10 lei. Biletele se vor gasi nu numai la punctele de vanzare de langa Romexpo, ci si la peste 200 de chioscuri RATB. Regia de transport bucuresteana a incheiat cu organizatorii un acord prin care pune gratuit vizitatorilor o linie speciala de autobuz pe ruta Piata Romana-Piata Presei Libere-Romaero Baneasa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri