Incetinirea inregistrata de sectorul constructiilor la nivel mondial a erodat profiturile companiilor Lafarge si Holcim in primul trimestru, cei doi producatori de ciment estimand ca 2009 va fi un an dificil si ca vor reveni pe profit abia in 2010.
Compania franceza Lafarge a afisat o scadere de 35% a profitului operational din primul trimestru, in timp ce profitul companiei elvetiene Holcim a scazut cu 54% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in contextul in care scaderea activitatii de constuctii a redus cererea mondiala de ciment, scrie NewsIn.

Profitul operational al Lafarge a scazut la 335 milioane euro, fata de 512 milioane euro in perioada similara din 2008, in timp ce Holcim a inregistrat o scadere la 74 milioane franci elvetieni (65,54 milioane dolari) a castigurilor, comparativ cu estimarea medie a analistilor, de 130 milioane franci.

Profitul net al companiei concurente mexicane Cemex a scazut in primul trimestru cu 99%, la 3 milioane dolari.

Lafarge, cel mai mare producator de ciment din punct de vedere al capitalizarii, a estimat pentru acest an o scadere a vanzarilor mondiale cu 2-5%, insa a prevazut ca preturile se vor mentine.

"Preturile ar trebui sa ramana bine directionate in general, insa o scadere a volumelor va afecta marjele operationale", a anuntat Lafarge, in timp ce Holcim s-a abtinut de la a face previziuni.

"Criza mondiala, alaturi de vremea nefavorabila ce a dus la un inceput lent in acest an in sectorul constructiilor confirma ca 2009 va fi un an dificil", a anuntat Holcim.

Lafarge si Holcim, ambele prezente in Romania, au anuntat masuri menite sa redreseze finantele afectate de costurile achizitiilor efectuate inainte de criza financiara, intr-o perioada in care incercau sa-si consolideze prezenta in pietele emergente

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri