Declinul inregistrat de sectorul constructiilor a afectat serios vanzarile producatorilor de ciment in primul trimestru, gigantii mondiali Lafarge si Holcim raportand scaderi de 45%, respectiv 32% pe piata locala, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Subsidiara din Romania a francezilor de la Lafarge a raportat cea mai importanta scaderea a vanzarilor la nivelul Europei Centrale si Est din tot grupul, fiind urmata de Serbia (-36,3%), Polonia (-27,9%) si Rusia (-27,8%), potrivit raportului financiar trimestrial al grupului.

De asemenea, declinul vanzarilor Lafarge din Romania a fost depasit doar de Spania la nivel de grup, care a inregistrat o scadere de 47,1% a vanzarilor in primul trimestru. Europa Centrala si de Est a fost cel mai slab vanzator de ciment dintre toate cele sapte regiuni in care este prezent grupul francez. Lafarge este cel mai important producator de ciment din Romania, in 2008 inregistrand o cifra de afaceri de circa 420 de milioane de euro pe piata locala.

Pe de alta parte, scaderea vanzarilor elvetienilor de la Holcim pe piata locala in primul trimestru a fost cauzata de lipsa de lichidati a clientilor, potrivit raportului financiar trimestrial al grupului.

“In Europa de Est si de Sud-Est, declinul pietei constructiilor, care a inceput in toamna lui 2008, s-a prelungit si in primele luni ale acestui an. La scaderea sectorului constructiilor s-au adaugat si conditiile meteorologice nefavorabile pe timp de iarna, ceea ce a dus la scaderea livrarilor de ciment si betoane in regiune. Cele mai afectate au fost diviziile grupului din Ungaria, Slovacia si Cehia. In Bulgaria, livrarile au fost afectate de importurile de ciment, iar in Romania si Croatia lipsa de lichiditati a clientilor a dus la reducerea cererii. In Rusia, activitatea din constructii este inghetata din cauza crizei financiari si a scaderii preturilor produselor”, se arata in raportul financiar al Holcim.

Rezultatele grupului elvetian de pe piata locala se incadreaza in estimarile lui Markus Wirth, directorul general al Holcim Romania, care spunea recent ca vanzarile companiei vor scadea cu 30-40% in primul trimestru al lui 2009.

In Europa, cele mari scaderi ale vanzarilor de ciment din grup s-au inregistrat in Slovacia (-57,6%), Cehia (-46,8%), Spania (-44,9%) si Rusia (-43,8%).

La nivel de grup, Lafarge a inregistrat o scadere de 35% a profitului operational din primele trei luni ale anului, fata de aceeasi perioada a lui 2008, in vreme ce profitul operational al elvetienilor de la Holcim s-a diminuat cu 54% in T1. Pierderea neta consemnata de Lafarge in primul trimestru a fost de 17 milioane de euro, cu 32 de milioane de euro mai mica decat cea inregistrata de Holcim.

Lafarge, cel mai mare producator de ciment la nivel mondial din punct de vedere al capitalizarii, estimeaza pentru acest an o scadere cu 2-5% a vanzarilor la nivel mondial, precizand insa ca preturile vor ramane la acelasi prag ca in prezent."In general, preturile ar trebui sa ramana bine directionate, insa o scadere a volumelor va afecta marjele operationale", a anuntat Lafarge in raportul financiar al grupului, in timp ce reprezentantii Holcim s-au abtinut de la previziuni. Totusi, cei de la Holcim au precizat ca “vremea nefavorabila, alaturi de criza globala, care au dus la un debut lent al anului in sectorul constructiilor, confirma ca 2009 va fi un an dificil”. De la inceptul acestui an, Holcim Romania a majorat pretul cimentului cu 12,4%.

Lafarge, Holcim si HeidelbergCement controleaza piata locala de ciment. Capacitatea anuala de productie cumulata a Holcim Romania si Lafarge Ciment este de 10,2 tone. Lafarge este prezent in Romania prin diviziile Agregate Betoane, Ciment si Gips-Carton. Grupul francez a intrat pe piata romaneasca de ciment in 1997. Ca si Lafarge, Holcim are trei fabrici de ciment in Romania, 20 de statii de betoane si 8 statii de agregate.
























Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri