Chiar daca mai are bani de recuperat, compania a reusit sa-si mentina vanzarile din primul trimestru al anului la aceeasi valoare de anul trecut. Hormann a resimtit totusi criza financiara in acest debut de an, valoarea contractelor semnate in primele trei luni ale anului fiind cu circa 30% mai mica decat in 2008.
“Era oarecum normal sa se intample lucrul acesta, dat fiind ca in primele trei luni ale lui 2008 s-au deschis foarte multe centre logistice la nivel national”, afirma Cojocaru. Printre contractele importante semnate de companie in primele trei luni ale anului se numara cel cu producatorul german de electrocasnice Miele, precum si cel cu Petrom, pentru noul sediu al companiei din nordul Bucurestiului. Oficialul companiei nu a dorit sa dezvaluie valoarea celor doua contracte. Hormann Romania se afla in discutii pentru semnarea de noi contracte cu 2-3 firme belgiene, care au statut de antreprenori pe piata locala.
Compania isi propune o cifra de afaceri de 15 milioane de euro in acest an, in crestere cu 20% fata de 2008. “Chiar daca piata constructiilor nu traverseaza o perioada foarte buna, speram la o crestere cifrei de afaceri pe 2009, mizand pe volume de vanzari mai mari, cat si pe deblocarea proiectelor rezidentiale care inca nu au repornit”, declara Bogdan Cojocaru. Compania a inregistrat un profit net de circa 750.000 de euro in 2008, in crestere cu 25% fata de 2007. Cojocaru estimeaza ca anul acesta marja de profit va fi mai mica de 6% din cifra de afaceri, din cauza impactului crizei financiare asupra se sectorului constructiilor.
Hormann Romania spera sa-si atinga tinta de afaceri pe 2009 si datorita vanzarilor generate de noile tipuri de produse lansate in acest an, care sunt prezentate la Construct Expo Ambient, eveniment care se desfasoara in perioada 6-10 mai la Romexpo. Compania a cheltuit aproximativ 100.000 de euro pentru a fi prezenta la eveniment.
Hormann Romania va demara in perioada urmatoare constructia unui sediu propriu, care va include si spatii de depozitare, in localitatea Ciorogarla, valoarea investitiei fiind de 3-4 milioane de euro.
Grupul german Hormann este unul dintre cei mai importanti producatori de usi la nivel european, respectiv usi de garaj, industriale si speciale. Grupul este prezent in peste 50 de tari, inregistrand, in 2008, o cifra de afaceri peste un miliard de euro.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: