Piata constructiilor metalice va cunoaste o scadere in 2009 si nicio firma din domeniu nu se asteapta sa raporteze profit, ca urmare a crizei financiare, a declarat directorul general al ArcelorMittal Construction (AMC) Romania, Marian Parvu.
Compania ArcelorMittal Construction Romania, divizia producatoare de materiale de constructii a grupului Arcelor Mittal, a redus preturile cu aproximativ 36% de la inceputul acestui an, pe fondul ieftinirii materiilor prime.

“Daca anul trecut vindeam la un pret mediu de 1.550 de euro/tona, acum vindem cu 990 de euro/tona. Scaderea preturilor a fost determinata atat de ieftinerea otelului, cat si a altor materiale de constructii”, spune Marian Pirvu. Pe fondul ieftinirii produselor, compania mizeaza pe o crestere in volum a vanzarilor de peste 26%, de la 15.000 de tone in 2008, la 19.000 de tone in acest an.

Pirvu nu a dorit sa faca insa o estimare asupra evolutiei valorice a vanzarilor in acest an, in 2008 compania realizand o cifra de afaceri de 24 de milioane de euro. Directorul general al companiei a precizat ca spera sa realizeze macar un profit operational in 2009. “Cred ca nicio firma care activeaza in acelasi sector cu noi nu spera sa faca profit in acest an”, subliniaza Pirvu.

In primul trimestru al anului, vanzarile in volum ale companiei au scazut cu 30% fata de aceeasi perioada a lui 2008.

Businessul companiei a inceput sa se deblocheze insa in perioada aprilie-mai, in special in randul clientilor din zona rezidential. “Lunile aprilie si mai, pe segmentul acoperisurilor, au fost mult mai bune decat aceleasi de anul trecut, pentru ca, cel putin pentru noi, sectorul rezidential si-a revenit si am reusit sa incheiem noi contracte”, afirma Pirvu. Compania are de recuperat de mai bine de sase luni creante cu o valoare mai mica de doua milioane de euro, de la 16 firme, carora AMC le-a cerut intrarea insolventa.

AMC Romania are trei divizii, Arclad (producator de panouri termoizolante si table cutate), Arval (solutii pentru constructii) si Armat (producator de tigla metalica si jgheaburi). Din totalul afacerilor pe 2008, Arclad a realizat 11 milioane de euro, Arval - 8 milioane de euro, iar Armat - 5 milioane de euro.

“Mizez pe o stagnare a afacerilor Arval la nivelul de anul trecut, chiar daca piata va inregistra un regres”, a declarat Konstantinos Stefanidis, care de la inceputul lunii aprilie ocupa functia de area market manager Arval in Balcani, Grecia, Romania, Ungaria si Ucraina. El spune ca in primul trimestru s-a observat o usoara scadere a vanzarilor diviziei Arval, dar spera ca situatia se va redresa dupa ce vor fi lansate noi produse in acest an. Arval urmeaza sa lanseze in acest an produse care sunt tratate in asa fel incat sa nu se acumuleze praful, precum si produse antigrafitti.

AMC detine doua unitati de productie in Bucuresti si Iasi, cu o capacitate instalata de productie de peste 1,5 milioane de metri patrati de tigla metalica, 2 milioane de metri patrati de tabla si 2 milioane de panouri. Investitiile in cele doua unitati, care au devenit functionale la sfarsitul lui 2007, respectiv jumatatea lui 2008, au depasit 2 milioane de euro. AMC a exportat anul trecut in Bulgaria, valoarea exporturilor fiind de 1-1,2 milioane euro, urmand ca de anul acesta sa inceapa sa livreze marfa si in Ucraina, pentru ca cele doua tari nu beneficiaza de capacitati de productie.

AMC a lansat recent mai multe tipuri de produse, printre care un depozit metalic de 50 de metri patrati, cu un pret de 2.500 de euro, precum si un garaj, de dimensiuni mai mici, cu un pret de circa 1.200 de euro.

Printre competitorii AMC pe piata de constructii metalice se numara Lindab Romania, Ruukki Romania sau Megraprofil.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri