Producatorul de vinuri Murfatlar a vandut, in primele patru luni ale anului 2009, cinci milioane de litri de vin, in valoare totala de circa 40 de milioane de lei, cu 5% mai putin decat estimase initial pentru aceasta perioada, a declarat pentru NewsIn brand managerul Murfatlar, Daniel Negrescu.
Potrivit lui Negrescu, motivul pentru care nu au fost atinse estimarile companiei pentru aceasta perioada se datoreaza scaderii pretului mediu al vinurilor.

"In primele patru luni ale lui 2009 am inregistrat vanzari aproximativ egale cu cele din 2008, adica peste 40 milioane lei. Desi ianuarie si februarie au fost mai slabe am reusit sa recuperam in luna martie si aprilie. Astfel am vandut, in total, aproximativ cinci milioane de litri", a declarat Daniel Negrescu.

In aceste conditii, Daniel Negrescu a adaugat ca, raportat la aceste valori, compania nu si-a atins estimarile facute pentru aceasta perioada in luna octombrie 2008, estimarea initiala fiind cu 5% mai mare decat realizarile efective.

In plus, acesta a explicat ca circa 35% din afaceri se datoareaza vanzarilor realizate in perioada sarbatorilor de Paste.

"Anul a inceput mai greu pe fondul blocajului financiar, dar mai ales al modificarii comportamentului de cumparare al consumatorilor. Acestia au fost pusi dintr-o data in fata unei situatii economice noi, devaforabile, ca atare prima reactie a fost reticienta. Ulterior, incepand cu ultima saptamana a lunii martie si toata luna aprilie, am vandut peste 35% din total", a mai spus brand managerul Murfatlar.

In privinta sortimentelor preferate de consumatori, Negrescu a explicat ca, in primele luni din 2009, s-a observat o repozitionare pe segmentul de mainstream in ceea ce priveste pretul, iar cele mai solicitate sortimente au fost Premiat Eticheta Neagra, Zestrea Murfatlar, iar pe segmentul de capacitati diferite de 0,75 litri sortimentul Babanu.

Astfel, datorita acestei modificari de cerere pe segmentele de pret, compania anunta ca isi va atinge cu greu cifra de afaceri prognozata pentru anul curent.

Producatorul de vinuri Murfatlar estima recent, pentru acest an, o cifra de afaceri de 200 de milioane de lei, in crestere cu 13% fata de 2008, cand compania a inregistrat afaceri de circa 176 de milioane de lei. In plus, compania estimeaza pentru anul acesta o marja de profit de 10%.

Murfatlar si-a bugetat, in anul 2009, investitii in valoare de 2,8 milioane euro, pentru plantarea a aproape 175 hectare de vita de vie.

Producatorul de vinuri Murfatlar dispunde de circa 3.000 de hectare de vita de vie. In vinoteca Murfaltlar se afla 500.00 de sticle de vin, cel mai vechi fiind din 1958, iar cel mai bun an, de referinta este considerat anul 1986.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri