Ruukki Romania, filiala locala a grupului finlandez Rautaruukki, care activeaza in domeniul constructiilor, a inregistrat o cifra de afaceri de 110,6 milioane lei (30 mil. euro) in anul 2008, in crestere cu 58% fata de 2007, pe fondul demararii productiei de structuri metalice la fabrica din Bolintin Deal (judetul Ilfov).
Pana in toamna anului trecut, Ruukki Romania producea la fabrica din Bolintin Deal doar profile metalice, in septembrie fiind pusa in functie si linia de structuri metalice. La inceputul lui 2009, compania a inceput sa produca si panouri termoizolante, dupa finalizarea investitiei de 35 de milioane euro in constructia fabricii. Investitia din Romania, cea mai mare a Rautaruukki in afara Finlandei, este amplasata pe un teren de 50.000 de metri patrati, suprafata construita fiind de 26.000 de metri patrati.

Afacerile companiei au avansat cu 26% in primul trimestru al lui 2009, fata de primele trei luni ale anului trecut. Strategia Ruukki Romania pe 2009 vizeaza majorarea cifrei de afaceri cu 20-30% comparativ cu 2008, pana la 132,7-143,7 milioane de lei (31,7-34,3 mil. euro). “Estimarea de crestere pentru 2009 va fi generata de intrarea pe noile segmente de piata, respectiv structuri metalice si panouri termoizolante”, spune Zoltan Szoke (foto), country sales manager Ruukki Romania.

Avansul businessului din primul trimestru a fost determinat atat de dublarea cererii de profile metalice, cat si de vanzarile de structuri metalice.

Desi a inceput sa produca abia la inceputul acestui an panouri termoizolante, Ruukki Romania isi propune sa atinga o cota de piata de 7% in 2009.

Piata de panouri termoizolante s-a ridicat anul trecut la 134 milioane de euro, potrivit reprezentantilor companiei. In conditiile in care sectorul de profil se va plasa la acelasi nivel si in 2009, vanzarile de panouri termoizolante ar putea atinge aproximativ 9,4 milioane de euro. Productia de panouri termoizolante deserveste atat piata locala, cat si alte piete din regiune, cum ar fi Serbia, Bulgaria, Cehia, Ungaria sau Slovacia.

Pe piata de structuri metalice, estimata la 200 de milioane de euro in 2008, compania si-a bugetat o cota de piata de 10%, in timp ce pe segmentul acoperisurilor din tabla, estimat la circa 90 de milioane de euro in 2008, Ruukki Romania estimeaza o cota de piata de 9%. Potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare Neomar Consulting, Ruukki Romania a avut anul trecut o cota de piata de 2,9% pe segmentul de tigla metalica.

Ruukki Romania are o capacitate anuala de productie de 1,8 milioane de metri patrati de panouri termoizolante, 12.000 de tone de structuri metalice si 1,2 milioane de metri liniari de profile. In ciuda dificultatilor pe care le resimte piata constructiilor, Szoke spune ca Ruukki Romania nu se confrunta cu intarzieri de plati din partea clientilor.

“Singura influenta pe care o are criza financiara in businessul nostru este ca proiectele in care suntem implicati se concretizeaza mai mult. Adica daca anul trecut un proiect demara in 6-8 luni, in prezent perioada s-a marit”, afirma Madalina Dumitru, country marketing manager Ruukki Romania si Bulgaria.

Ea mentioneaza ca valoarea medie a contractelor semnate de companie in primele luni ale anului se ridica la 1,5-2 milioane de euro, similara cu ceea ce se intampla anul trecut. “ Pentru noi, segmentul rezidential s-a dezghetat, chiar daca principalii nostri clienti sunt din zona industriala sau a centrelor comerciale”, adauga Dumitru.

Printre competitorii Ruukki Romania pe piata locala se afla Lindab, ArcelorMittal Construction, Megaprofil sau Teraplast.

La nivel global, Ruukki a inregistrat vanzari nete de 3,82 de miliarde de euro si un profit operational de 568 de milioane de euro in 2008. Compania, care are 13.300 de angajati in 26 de tari, a investit anul trecut 213 milioane de euro in dezvoltare si extindere, cu 67 de milioane de euro mai mult decat in 2007.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri