Piata cosmeticelor din Romania, evaluata anul trecut la 500 milioane de euro, va inregistra o crestere de 10% in 2009, dupa ce in anii anteriori s-a majorat cu 15-20%. In acest context, L`Oreal tinteste o cota de piata de 25% in acest an, fata de 15% in 2008, sustine Richard Matalon, manager general L`Oreal Romania, in cadrul conferintei organizate cu ocazia centenarului marcii.
Desi declara ca nu activeaza intr-un domeniu lovit de criza financiara mondiala, managerul general al L`Oreal Romania considera ca efectele acestui contex economic s-au facut simtite si in industria cosmeticelor printr-o moderare a ritmului de crestere.

Astfel, daca in anul 2008, piata evaluata la 500 milioane de euro a cunoscut o crestere de 20 la suta, aceasta va fi mai mica in acest an, ajungandu-se chiar la un avans de 10 la suta.

“In industia frumusetii nu putem vorbi de o criza in adevaratul sens al cuvantului; rezultatele noastre nu se compara cu cele din domenii precum cel imobiliar sau financiar. Singurul aspect care reflecta acest context este o incetinire a ritmului de crestere”, adauga Richard Matalon.

In Romania, cota de piata a cosmeticelor L`Oreal este de 15 la suta, iar obiectivul principal al companiei este majorarea acesteia pana la 25 la suta in 2009. Pentru a realiza acest lucru in vreme de criza, Richard Matalon dispune de un buget de promovare identic cu cel din 2008, in conditiile in care multe companii au taiat drastic din aceste cheltuieli.

De asemenea, mizeaza pe dezvoltarea si lansarea de produse noi, mai accesibile, pentru fiacare dintre diviiziile L`Oreal prezente in Romania: produse de consum general, produse profesionale, produse cu ingrediente active si brand-uri de lux.

“Anul acesta am avut cele mai multe lansari de produse noi in cadrul tuturor diviziilor in care activam, aducand pe piata chiar cate 4-5 pentru fiecare segment”, declara directorul general L`Oreal.

Totodata, Richard Matalon a identificat un potential de dezvoltare pentru segmentul make-up, unde gradul de penetrare al produselor L`Oreal este cuprins intre 43 si 55% pentru produse precum ruj, rimel sau fond de ten. In schimb, produsele de tip deodorant si sampon au un grad de penetrare de 94%, respectiv 98%, ceea ce inseamna ca aproape fiecare roman foloseste acest tip de produse L`Oreal macar o data pe an.

Compania L'Oreal este prezenta pe piata din Romania din anul 1997, cand a fost infiintata reprezentanta si face parte din grupul L'Oreal care activeaza in peste 130 de tari si are in portofoliu peste 23 de marci. Printre brandurile companiei se numara Garnier, L'Oreal Paris, Vichi, The Body Shop. In Romania sunt prezente doar 13 dintre acestea.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri