Grupul Frigotehnica, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a echipamentelor frigorifice, are in vedere expansiunea activitatii pe inca trei piete regionale pana in 2014, respectiv Albania, Macedonia si Moldova.
Recent, grupul controlat de Horia Manda (foto) si Nicolae Bara si-a exprimat intentia de a intra si pe pietele din Serbia si Ucraina, dupa ce la inceputul anului a deschis o filiala in Bulgaria.

“Cel mai probabil, in Ucraina vom incepe sa functionam incepand cu ultimul trimestru al anului, iar in Serbia, din 2010. Strategia noastra prevede ca pana in 2014 sa avem o prezenta regionala importanta”, afirma Nicolae Bara, director general Frigotehnica.

Frigotehnica Bulgaria a fost infiintata ca urmare a expansiunii activitatii unora dintre cei mai mari clienti internationali ai grupului, cum ar fi Kaufland sau Billa. Potrivit estimarilor initiale, filiala din Bulgaria va ajunge pana la final de an la o cifra de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro.

“In prezent am realizat 60% din tinta de afaceri propusa pentru Bulgaria in 2009”, mentioneaza Bara.

Prezenta Frigotehnica in Bulgaria, Serbia si Ucraina va necesita o investitie de patru milioane de euro, cea mai mare parte a sumei, respectiv 2,5 milioane de euro, fiind alocata pentru deschiderea locatiilor din Serbia si Ucraina.

“Este foarte probabil ca investitia in deschiderea locatiilor din Albania, Macedonia si Moldova sa fie similara ca valoare celei din Bulgaria, Serbia si Ucraina”, declara Valentin Tabus, asociat la fondul de investitii Balkan Accesion Fund (BAF),

Pe langa proiectele pe care urmeaza sa le dezvolte la nivel regional, Frigotehnica are contracte si in diverse tari din vestul Europei. “Avem un proiect in Germania, la care vor lucra 20 de oameni din Frigotehnica”, spune Bara.

Horia Manda, 48 de ani, controleaza Frigotehnica prin intermediul BAF, care a preluat la sfarsitul anului trecut 75% din Frigoholding, actionarul majoritar al grupului, in urma unei tranzactii estimate la 25 de milioane de euro.

Restul de 25% din actiunile Frigoholding este detinut de Nicolae Bara, 55 de ani, fost finantator al echipei de fotbal UTA Arad.

Nicolae Bara nu exclude ca in 2010 sa negocieze cu un al treilea investitor, care ar urma sa se alatura BAF in Frigotehnica. “Purtam discutii cu cei de la Carrier, companie prezenta in afacerile Frigotehnica de mai multi ani. Realizarea unei tranzactii in acest an este exlusa, insa nu si in 2010”, subliniaza Bara.

In cazul unei deal, Manda si Bara ar urma sa cedeze un procent egal din actiunile detinute la Frigotehnica. Carrier este o companie americana care activeaza in industria mondiala a frigului.

Grupul si-a bugetat o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro pentru 2009, in crestere cu peste 22% fata de anul trecut. “Estimarea de crestere a cifrei de afaceri pentru 2009 are la baza atat extinderea regionala pe care am inceput-o la inceputul anului, cat si lansarea de noi produse”, spune Bara.

Valoarea medie a unui contract derulat pe o perioada de trei luni este de circa un milion de euro.
Pentru 2010, Frigotehnica si-a propus atingerea unor afaceri de 70 de milioane de euro, in crestere cu 16,6% fata de 2009.

Piata romaneasca a aplicatiilor frigorifice se ridica la 250-300 de milioane de euro, potrivit directorului general al Frigotehnica.

Printre clientii Frigotehnica se numara Metro, Billa, Penny Market, Selgros, Kaufland, Plus, Carrefour, Cora, Inbev, Ursus, Cris Tim, Pizza Hut sau KFC.

Din grupul Frigotehnica, care are circa 400 de angajati, fac parte Eco Clima Industrial, Frigosystem, Tehnoelectric si Frigo Leasing.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri