Oricine a plecat mandru in masina nou-nouta cumparata de la dealer isi aminteste mirosul de "masina noua", de plastic proaspat, vopsea uscata si tapiterie curata, un adevarat regal pentru cunoscutii care se urca in masina in primele saptamani.

Nu va mai bucurati degeaba, pentru ca mirosul respectiv este TOXIC.

Industria auto japoneza este prima care a luat decizia de a limita cocktailul de mirosuri din masina noua, care are un efect nociv asupra sanatatii ocupantilor. Masuri similare sunt asteptate si la concurentii americani si europeni.

Acel apreciat miros de nou contine compusi organici volatili, rezultati din adezivi, vopsea, vinil si materiale plastice aflate in cabina automobilului. Vaporii pot declansa cefalee, inflamari ale cailor respiratorii, ameteala si chiar lesin. Expunerea prelungita poate produce cancer, desi nu s-au demonstrat inca legaturi directe intre boala necrutatoare si masina noua.

Aceeasi situatie este valabila si in cazul mutarii intr-o cladire noua, care emana miros din pereti, plafon si adezivii podelei, recunoscuti ca fiind toxici.

Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi si Mazda se inscriu deja in noile reglementari dar au recunoscut ca factorul "miros slab" nu ajuta la vanzari mai bune ale automobilelor.

Mirosul de masina noua este cu doua taisuri: pe de-o parte unii il adora si este unul din motivele pentru care savureaza masina noua, altii il detesta si vor sa scape de el cat mai repede. Un lucru este cert si anume mirosul respectiv o sa dispara cu timpul, iar posesorii se vor lauda in viitorul apropiat cu masina lor, care nu mai miroase deloc.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri