CFR SA are nevoie de 4 mld. lei pentru mentenanta si reparatiile liniilor de cale ferata, din care a primit pentru 2009 de la bugetul de stat doar un sfert, respectiv 1,2 mld.lei, a declarat secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania (AIF), Stefan Roseanu.
"Referindu-ma la Actul aditional la Contractul de activitate al CFR SA pe perioada 2008-2011 consideram ca fondurile prevazute pentru anul 2009 pentru proiecte de mentenanta, reparatii si modernizare a infrastructurii feroviare alocate de la bugetul de stat sunt insuficiente pentru a asigura calitatea tehnica a infrastructurii, respectiv in sensul cresterii vitezei de circulatie si a sigurantei. Ceea ce s-a primit de la bugetul de stat 1,2 mld de lei este un sfert din necesarul de 4 miliarde de lei pentru lucrari de intretinere, reparatii si refacere a liniilor, pentru eliminarea punctelor periculoase" a declarat Stefan Roseanu, potrivit NewsIn.

Potrivit acestuia, Nota de fundamentare apreciaza ca acest Act aditional la Contractul de activitate al CFR SA pe perioada 2008-2011 nu va avea implicatii sociale.

"Este total neadevarat ce este mentionat si subliniez impactul profund negativ pentru intreaga verticalitate feroviara pe care il au lipsa de lucrari si investitii in acest sector economic, prin concedierea masiva sau trimiterea in somaj tehnic a multor angajati ai furnizorilor feroviari, iar somajul reprezinta intotdeauna cel mai mare impact social" a explicat Roseanu.

Unifertrans unul dintre cei 25 de operatori privati de marfa care a inregistrat o scadere a traficului de aproximativ 20%, a fost nevoit sa disponibilizeze 80 dintre cei 750 de salariati si o mare parte dintre muncitori care lucrau pe platforma de la Medgidia sunt deja in somaj tehnic.
Alti doi din cei 25 de operatori privati au declarat falimentul, respectiv Transcombi si Clasfer.

"Celelate firme private de marfa nu au falimentat dar sunt bolnave.Continuarea la nesfarsit a politicii de subfinantare a infrastructurii feroviare si incurajarea tacita si financiara numai a sistemului de transport rutier, contribuie la distrugerea industrieie feroviare romanesti. In plus, s-a observat ca ministrul transporturilor si infrastructurii,Radu Berceanu nu vorbeste despre calea ferata decat critic, in schimb pentru drumuri aloca toti banii necesari" a subliniat secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri