“Din estimarile noastre, in primul semestru s-a simtit un regres de pana la 10% in conditiile in care a disparut sindromul cosului plin si a migrarii de pe segment key-accounts spre retailul traditional. Ne asteptam insa la o redresare incepand din toamna”, a spus Razvan Serghiuta.

Producatorul Cotnari si-a programat la inceputul acestui an o crestere a cifrei de afaceri de 10%, insa in prezent isi propune mentinerea afacerilor la nivelul din 2008.

Compania a raportat pentru 2008 o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro.

De asemenea, vanzarile Cotnari pentru primul semestru s-au mentinut in linie cu aceeasi perioada a anului trecut, brandurile cu cele mai mari vanzari fiind Trancusa si Grasa de Cotnari.

Compania a finalizat recent procesul de extindere a capacitatii de depozitare si maturare a vinului. Astfel, capacitatea de depozitare a Cotnari se ridica in prezent la 20 milioane butelii sau 1,6 milioane vagoane.

Piata vinului din Romania s-a situat in 2008 la valoarea de 500 milioane de euri si volum 6,3 milioane hectolitri.

Importul pe primul trimestru din 2008 s-a situat la 8,4 milioane litri, in timp ce importul pe primul trimestru din 2009 s-a ridicat la 2,6 milioane litri, in scadere cu aproape 60%, iar la export, primul trimestru de anul trecut, 4,1 milioane litri, anul acesta inregistrandu-se un declin, pana la 3,4 milioane litri.

Cotnari exporta in tari precum Italia, Spania, Germania, Anglia, Grecia, Canada, Statele Unite ale Americii si Rusia, cele mai mari vanzari fiind raportate, de asemenea, de marcile Grasa de Cotnari si Francusa de Cotnari.

Razvan Serghiuta, Cotnari: Consumul de vin nu a scazut, ci s-a modificat “locul de aprovizionare”