Aproape 70% dintre cumparatorii romani obisnuiesc sa achizitioneze marci de produse alimentare sau nealimentare cu care sunt familiarizati, in timp ce doar 29% dintre romani incearca produse noi aparute pe piata, arata un studiu al companiei de cercetare de piata GfK.

Potrivit GfK, disponibilitatea de a incerca un produs nou aparut pe piata se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Astfel, adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja.

Tinerii manifesta o mai mare deschidere spre nou in cadrul unor categorii de produse precum lactate, mezeluril, bauturi racoritoare, produse pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate.

"Pentru a reduce riscurile la care se expun prin investitiile necesare lansarii unor produse, producatorii trebuie sa investigheze mai in detaliu comportamentul de cumparare al clientilor lor si sa faca previziuni privind succesul fiecarui produs in parte. De asemenea, activitatile de promovare ale unor marci noi sunt deosebit de importante pentru a activa disponibilitatea consumatorilor de a le incerca", spune Otilia Man, cercetator senior GfK Romania.

In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sunt cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmand ca achizitioneaza si consuma produsele cu care sunt familiarizati, in detrimentul celor noi.

Cei mai deschisi la nou sunt austriecii, unde 57% dintre cumparatori sunt inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata.

Informatiile sunt furnizate de GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 605 persoane din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in martie 2009.

Infiintat in 1934, grupul GfK este unul dintre liderii mondiali in domeniul cercetarilor de piata, cu 130 reprezentante, birouri si participari in peste 90 de tari si aproximativ 10.000 de angajati. Activitatile grupului GfK sunt impartite in trei segmente: cercetare Ad Hoc (Custom Research), cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice (Retail and Technology) si Media.

Compania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 9.1 milioane euro in 2008.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri