Contractul de privatizare a producŃtorului de automobile Aro Cţmpulung va fi reziliat abia peste douŃ luni, potrivit unor surse din cadrul AutoritŃtii pentru Valorifica-rea Activelor Statului (AVAS). äTrebuie sŃ-l pŃsuim (pe investitor - n.r.), datoritŃ unei prevederi din contractul de privatizare, pe care trebuie sŃ-l respectŃm. ExistŃ o clauzŃ ce spune cŃ dovada plŃtii capitalului de lucru se poate face ţn 30 de zile, iar dovada plŃtii sumelor pentru investitii - ţn 60 de zile. DacŃ asa e contractul, trebuie sŃ-l respectŃm, desi oricine trece pe lţngŃ fabricŃ vede cŃ nu s-a fŃcut nimic. DacŃ ei au spus cŃ au investit, atunci sŃ dovedeascŃ, sŃ arate ordinele de platŃô, au spus sursele noastre.Nota de platŃ Cross Lander: 5 milioane euroTermenul-limitŃ pţnŃ la care firma americanŃ Cross Lander, proprieta-rul Aro, trebuia sŃ vireze 5 milioane de euro ţn conturile societŃtii a fost 5 ianuarie.Presedintele AVAS, Mircea Ursache, a spus atunci cŃ societatea se va ţntoarce ţn portofoliul AVAS, care va initia procedura de lichidare voluntarŃ. Cele 5 milioane de euro ţnsemnau investitii pentru mediu, investitii tehnologice si capital circulant. Mai mult, tot atunci, Cross Lander trebuia sŃ mai plŃteascŃ statului 2,5 milioane de euro, contravaloarea Fabricii de scule si matrite pe care noul investitor a vţndut-o, dar AVAS a considerat tranzactia ilegalŃ.Acum douŃ zile, Cross Lander a anuntat cŃ a investit pţnŃ acum la Aro 12 milioane de dolari, mult mai mult decţt obligatiile asumate prin contract, 3,6 milioane de dolari. De asemenea, Cross Lander sustine cŃ noul model de autoturism de teren (pe care trebuia sŃ-l realizeze conform contractului) a obtinut deja avizul de mediu al autoritŃtii competente din SUA si vţnzarea pe aceastŃ piatŃ urmeazŃ sŃ ţnceapŃ, ţn timp ce AVAS a anuntat deja cŃ aceastŃ obligatie este consideratŃ neţndeplinitŃ. Era vorba de un nou ARO cu motor Toyota.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din sec╚Ťiunea Companii »



Citește și
Setari Cookie-uri