Contractul de privatizare a productorului de automobile Aro Cmpulung va fi reziliat abia peste dou luni, potrivit unor surse din cadrul Autorittii pentru Valorifica-rea Activelor Statului (AVAS). Trebuie s-l psuim (pe investitor - n.r.), datorit unei prevederi din contractul de privatizare, pe care trebuie s-l respectm. Exist o clauz ce spune c dovada pltii capitalului de lucru se poate face n 30 de zile, iar dovada pltii sumelor pentru investitii - n 60 de zile. Dac asa e contractul, trebuie s-l respectm, desi oricine trece pe lng fabric vede c nu s-a fcut nimic. Dac ei au spus c au investit, atunci s dovedeasc, s arate ordinele de plat, au spus sursele noastre.Nota de plat Cross Lander: 5 milioane euroTermenul-limit pn la care firma american Cross Lander, proprieta-rul Aro, trebuia s vireze 5 milioane de euro n conturile societtii a fost 5 ianuarie.Presedintele AVAS, Mircea Ursache, a spus atunci c societatea se va ntoarce n portofoliul AVAS, care va initia procedura de lichidare voluntar. Cele 5 milioane de euro nsemnau investitii pentru mediu, investitii tehnologice si capital circulant. Mai mult, tot atunci, Cross Lander trebuia s mai plteasc statului 2,5 milioane de euro, contravaloarea Fabricii de scule si matrite pe care noul investitor a vndut-o, dar AVAS a considerat tranzactia ilegal.Acum dou zile, Cross Lander a anuntat c a investit pn acum la Aro 12 milioane de dolari, mult mai mult dect obligatiile asumate prin contract, 3,6 milioane de dolari. De asemenea, Cross Lander sustine c noul model de autoturism de teren (pe care trebuia s-l realizeze conform contractului) a obtinut deja avizul de mediu al autorittii competente din SUA si vnzarea pe aceast piat urmeaz s nceap, n timp ce AVAS a anuntat deja c aceast obligatie este considerat nendeplinit. Era vorba de un nou ARO cu motor Toyota.