Micul magazin Casa Pescarului si marile afaceri Zapp sau Sensiblu au in comun ofertele de reduceri de preturi la marfuri sau servicii. De la vanzatorul de undite si pana la marile retele de benzinarii, ofertele de fidelizare, care urmaresc capturarea unei clientele constante, se raspandesc tot mai mult pe piata autohtona. Un roman din zece are un card de fidelitate, arata statisticile producatorilor de carduri.
"Exista in prezent circa 1,5-2 milioane de carduri de fidelizare si ritmul lor anual de crestere depaseste 50%, estimeaza Mihai Davidescu, director de vanzari al producatorului de carduri de fidelizare Plasticard Romania. "Am dezvoltat sisteme de carduri de fidelitate pentru firme de telefonie, hoteluri, restaurante, magazine. Am emis aproape 300.000 de carduri in doi ani de activitate". Davidescu spune ca in majoritatea cazurilor reducerile oferite prin programe de fidelizare cu card variaza intre 5 si 20%, in unele cazuri urca insa pana la 50%. "Se oferta puncte de reducere pentru produse sau servicii, dar si premii constand in excursii sau obiecte promotionale. Deocamdata, nu s-a ajuns, insa, la oferirea unui bun de valoare ridicata, cum ar fi un autoturism", spune Davidescu. Unele firme ofera 2.000 - 3.000 de carduri, altele urca pana la 20.000-30.000, afirma Davidescu. Benzinariile MOL vor lansa saptamana aceasta un card de fidelitate, prin care cumparaturile vor da posibilitatea achizitionarii la pret redus sau chiar gratis a unor produse, inclusiv combustibili.

Presedintele Altex, Dan Ostahie, ne spune ca si reteaua de electronice si electrocasnice va lansa un card de fidelitate saptamana aceasta.

Ofertele de reducere de pana la 10-20% au prins foarte tare la public si, in prezent, pana si micile magazine, precum laboratorul foto DigitalOne, au sute de clienti "fideli" care beneficiaza de astfel de oferte.

Odata scanat, codul de bare al cardului ajuta sistemul IT sa inregistreze fiecare cumparatura, ajutand magazinul sa isi supravegheze atent vanzarile si sa-si schimbe strategia in functie de preferintele clientilor. "Redenominearea leului ne-a ajutat sa ne impachetam mai bine oferta de fidelizare. Sumele sunt transformate din lei noi in puncte", afirma Dan Capitanu, proprietarul DigitalOne, care a lansat o oferta de fidelizare prin carduri in urma cu patru luni.

"Procesarile sau cumparaturile de peste 70 de lei (700.000 de lei vechi), sunt cotate cu 70 de puncte. Avem trei tipuri de carduri, Silver, Gold si Platinum, carora le corespund reduceri diferite in functie de sumele cheltuite de clienti in reteaua noastra. Cardul Silver are o reducere de 10% la servicii si 3% la produse. Pentru sume anuale care echivaleaza cu peste 2.000 de puncte(20 milioane lei vechi), reducerile cresc la 20% pentru servicii si 5% pentru produse (card Gold), iar pentru sume anuale de 10.000 de puncte (100.000.000 de lei) oferim o reducere de 30% la servicii si 7% la produse (card Platinum)", spune Capitanu. Aceste praguri de fidelizare au fost calculate in urma catorva ani de studiu al clientilor in care reducerile se acordau direct, fara card, clientilor mai vechi. "Interesant este faptul ca aproape o treime (30%) din clientii care au beneficiat de card au mai apelat cel putin o data la serviciile noastre in decursul ultimelor trei luni", afirma Capitanu.


Piata creste anual cu peste 50% n se ofera in general reduceri de 5-20% sau obiecte promotionale gratis


Operatorul de telefonie mobila Zapp ofera la randu-i carduri Silver, Gold sau Platinum, in functie de vechimea in retea a clientului sau de valoarea facturilor. In functie de vechimea in retea, de unul sau doi ani, se ofera cardurile Siver si Gold si 10% reducere la produsele Zapp. Cardul Platinum se obtine numai printr-o valoare mare a facturilor si ofera o reducere de 15% la produsele companiei. Un alt program bazat pe acumularea de puncte a fost dezvoltat si de cinematografele din reteaua Holywood Multiplex. Dupa cateva filme vizionate, detinatorul unui card poate beneficia de reducere la bilete, pana la gratuitatea acestora.


Firme precum Sensiblu au atins baze de 700.000 de clienti


Retelele de farmacii Sensiblu, Farmaciile Dona, sau HelpNet au fost printre primii emitenti de carduri de fidelitate din tara. "Cardurile de fidelitate Help Net au fost emise pentru prima data in urma cu patru ani si azi sunt peste 400.000 de astfel de carduri," afirma directorul de Relatii Publice al HelpNet, Claudia Ion.

"Anul acesta am emis 20.000 de carduri pe luna in 60 de farmacii. Help Net are primul card din sistemul farmaceutic care ofera o reducere de 5% pentru orice produs cumparat in retea (exceptie fac retetele in regim compensat). Am extins aceasta reducere si la alti parteneri HelpNet, in majoritate mari centre medicale, cum ar fi Medicover sau Centrul Medical Unirea, unde posesorii de card HelpNet se bucura de aceeasi reducere ca in farmacii", afirma Claudia Ion. "Poate ca procentul in sine de 5% nu pare prea mare, dar extragandu-l din cifra de afaceri HelpNet, rezulta aproximativ un milion de dolari numai in ultimele 12 luni", spune ea.

Concurentii de la Sensiblu ofera reducere numai pentru produsele de ingrijire, ceea ce a determinat HelpNet sa extinda oferta asupra tuturor produselor. Sensiblu a revenit, insa, urcand procentajul de reducere de la 5 la 7%, insa numai pentru clientii care acumuleaza puncte pe card.


Reducerea de 5% la produse a insemnat pentru HelpNet circa 1 milion de euro din cifra de afaceri anuala.


Totodata, Sensiblu a inceput sa ofere reduceri de trei ori mai mari pentru retetele scrise de medicii din reteaua Medicover, retea dedicata numai angajatilor anumitor firme mari sau multinationale, sau unor clienti cu venituri mari. Sensiblu ofera posesorilor de card si 10% reducere pentru produsele de optica medicala achizitionata prin intermediul Medicover. Pana in prezent Sensiblu a emis 700.000 de carduri.

Reduceri pentru clientela "pe puncte"

BRD Societe Generale, de pilda, a emis carduri din hartie, cu seria, numele si codul numeric personal al clientului, iar in urma utilizarii unor servicii BRD sunt acumulate puncte,a si sunt primite diverse obiecte promotionale- telefoane mobile, filme pe DVD, aparate foto digitale si altele, spun oficialii bancii. In prezent BRD are 1,65 milioane de clienti si toti au primit acest card de fidelizare. Astfel de sisteme functioneaza si in cazul marilor operatori de telefonie mobila Orange sau Connex- insa numai in cazul Zapp exista un card real, din plastic- in celelalte doua cazuri informatiile referitoare la plata sau oferetele promotionale fiind legate direct de SIM-card-ul telefoanelor.

Acumularea de puncte pe factura atrage dupa sine reduceri la alte facturi sau la achizitionarea de noi telefoane sau servicii. In plus, exista si oferte temporare promotionale. "Orange ofera incepand din 26 septembrie un bilet gratuit la film pe saptamana pentru unul cumparat, in marile cinematofgrafe, fiecarui client. Am primit deja 3.000 de cereri", afirma directorul de Relatii publice al Orange, Amalia Fodor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri