Producatorul de bauturi racoritoare Coca-Cola Hellenic a afisat, in al doilea trimestru al acestui an, vanzari in scadere cu 5% in Romania si Bulgaria, ca urmare a impactului economic si diminuarea cheltuielilor in cele mai profitabile canale de distributie cu consum imediat, anunta compania.
“Conditiile economice raman in continuare dificile, rezultand intr-o contractie a pietei bauturilor racoritoare in cel de-al doilea trimestru al acestui an. Reducerea costurilor si cresterea preturilor au contribuit la diminuarea impactului negativ al fluctuatiilor monetare”, declara reprezentantii companiei.

La nivelul pietelor in curs de dezvoltare, volumul vanzarilor raportate de Coca-Cola Hellenic a scazut in al doilea trimestru cu 2%, pana la 276,7 mil. euro, in timp ce profitul operational a inregistrat o crestere de 17% in perioada mentionata, pana la 116,2 mil. euro.

In schimb, veniturile din vanzari au scazut cu 8%, pana la 740,6 mil. euro, ca urmare a impactului negativ al fluctuatiilor monetare.

Un trend similar au urmat si vanzarile inregistrate de companie in Rusia, in scadere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In al doilea trimestru, categoria apelor minerale a afisat un regres de o cifra, in timp ce segmentul sucurilor s-a depreciat puternic (13%-19%).

Apele minerale isi incetinesc ritmul de crestere

La nivelul intregului grup, volumul vanzarilor a crescut cu 1% in trimestrul al doilea, pana la 592,6 mil. euro. In plus, profitul operational a afisat un avans de 9% comparativ cu aceeasi perioada din 2008, pana la 268,9 mil. euro, in timp ce profitul net s-a situat la valoarea de 193,5 mil. euro, in crestere cu 7%.

Compania vizeaza continuarea procesului de optimizare a costurilor, imbunatatirea fortei de munca si realizarea unui program investitional prudent pentru a-si sustine activitatile.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri