Majoritatea intreprinderilor mici si mijlocii considera ca impozitul minim, inspectiile si controalele sunt principalele obstacole in dezvoltarea afacerilor lor, reiese dintr-un sondaj realizat de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM).
"Majoritatea respondentilor la acest sondaj, realizat la jumatatea lunii iunie pe un esantion national de 600 de firme mici si mijlocii, dintre care 110 au beneficiat de serviciile FNCGIMM, considera ca principalele obstacole in dezvoltarea afacerilor lor sunt impozitul minim - 63%, precum si controalele si inspectiile - 46%", a declarat presedintele FNGCIMM, Aurel Saramet.

Conform sondajului, 90% dintre IMM-uri au raspuns ca au avut vanzari mai mici in acest an, cele mai multe, 53%, diminuandu-si afacerile cu 21-50%.

"Fiscalitatea excesiva si dobanzile mari sunt vazute drept principalii factori de constrangere in contextul economic din 2009 de catre 16% dintre respondenti, iar diminuarea comenzilor - 14%, birocratia - 8% si blocajul financiar - 5% sunt alti factori de constrangere. Acest sondaj a fost efectuat la mijlocul lunii iunie, dar, daca ar fi fost realizat la jumatatea lui octombrie, parerea mea este ca blocajul financiar ar fi pe primul loc", a spus Saramet.

Sondajul a mai relevat si faptul ca, pentru a depasi criza, IMM-urile au decis sa-si reduca cheltuielile (36%), au redus numarul de angajati (19%), si-au redus activitatea (15%), iar principalele masuri pe care si le-ar dori ca Guvernul sa le ia pentru diminuarea efectelor crizei sunt deduceri fiscale pentru investitii (24%) si creditele cu dobanzi subventionate (21%).

"Surprinzator este ca 83% dintre cei care au raspuns la acest chestionar au raspuns <nu stiu> la intrebarea care sunt solutiile pe care le-ar da Guvernului pentru depasirea crizei economice", a mai spus Saramet.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri