Anul trecut, compania a raportat o cifra de afaceri de circa 83,5 milioane de euro, in creste cu 11% fata de 2007. Pentru acest an, Vlaicu refuza sa faca inca estimari, spunand ca pana acum, intreaga piata a scazut, iar evolutia pana la sfarsitul anului este una imprevizibila.
„Valoarea pietei a scazut semnificativ in primul trimestru al anului, ceea ce a condus la o acutizare a competitiei. Una dintre consecintele scaderii pietei si a cresterii competitiei este si scaderea preturilor, care s-a manifestat relativ uniform pentru majoritatea competitorilor”, explica directorul Gealan. Pe piata locala de PVC, compania detine o cota de piata de circa 30%.
Daca in 2007, valoarea pietei de PVC a fost de circa un miliard de euro, iar anul trecut a coborat pana la 850 milioane de euro, in 2009 scaderea ar putea fi si mai mare.
„Estimam ca in acest an, valoarea totala a pietei de PVC va atinge 500 de milioane de euro, reprezentand o scadere cu aproximativ 50% comparativ cum anul 2007”, mai spune Aurel Vlaicu.
Nici programul national de Reabilitare Termica nu are sanse sa impusioneze piata de PVC, subliniaza Vlaicu, intrucat acest program a fost si este prezentat de autoritati intr-o lumina mult idealizata, fara a se mentiona, pe langa avantaje, si faptul ca, din motive financiare, nu toate cladirile pot fi incluse in program.
„Foarte multi proprietari au asteptat si inca asteapta includerea imobilului unde locuiesc in programul national de reabilitare termica. Ei au amanat luarea unei decizii personale cu privire la modernizarea locuintei, iar aceasta amanare a contribuit la scaderea cererii de tamplarie PCV”, a incheiat seful Gealan.
Printre principalele companii care activeaza in Romania pe piata de tamplarie termoizolanta se numara Gealan, Lipoplast, Rehau Polymer, VEKA, Teraplast Bistrita, Suki, Profine, Far Est, Amvic Ferestre si Schonline.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: