"Sper ca noua privatizare de la Craiova va urma succesului de la Pitesti", a afirmat, joi seara, presedintele Traian Basescu, prezent la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB).
Afirmatia lui Basescu nu inseamna neaparat ca la Craiova s-a batut palma, au afirmat surse oficiale. Dupa ce miercuri seara, directorul executiv al diviziei GM pentru Europa Centrala si de Est, Chris Lacey, arata interesul firmei americano-coreene pentru fabrica de la Craiova, vineri a venit o noua confirmare pe agentiile de presa. Dow Jones Newswire relateaza ca "producatorul de masini american General Motors discuta cu Guvernul Tariceanu o potentiala investitie in Romania, conform unei declaratii a purtatorului de cuvant al GM Europa. Kempe a refuzat insa sa dea detalii despre potentiala investitie".

In recenta vizita din Statele Unite, presedintele Traian Basescu a vorbit atat cu oficiali ai General Motors, dar si cu cei ai Ford pentru preluarea uzinei de la Craiova. "Noi consideram ca Romania este o piata buna pentru a afaceri", a declarat directorul executiv al diviziei GM pentru Europa Centrala si de Est, Chris Lacey. Analistii pietei auto spun ca GM DAT (divizia asiatica a General Motors) se indreapta spre Romania dupa ce a vazut succesul Loganului atat in Romania, dar si in alte tari europene. O parte din masinile produse de GM DAT sunt din segmentul produselor ieftine, iar fabricarea lor in Europa le-ar scuti de taxe pe pietele europene si le-ar pozitiona la preturi de sub 10.000 euro. Chevrolet (numele sub care sunt comercializate produsele GM DAT in Romania) a vandut pe piata romaneasca,in primele opt luni, 2.465 de unitati, in conditiile in care taxele vamale ating 30%.

Dealerii Daewoo se apuca de alte afaceri

Intre timp dealeri Daewoo trec la alte afaceri. Autoleggero, importator pentru Romania al diviziei Piaggio pentru vehicule comerciale usoare, a preluat cinci dealeri Daewoo in cele trei luni de la intrarea pe piata, a declarat Florin Teodorescu. "Pe fondul problemelor de la Daewoo, multi dealeri s-au orientat catre distributia altor marci si atunci am avut posibilitatea sa ii preluam noi. Astfel, beneficiem de experienta acestora, de show-room-urile care le au deja amenajate si de service-uri dotate cu echipamente moderne", a spus Teodorescu, prezent la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB).

Importatorul comercializeaza pe piata din Romania modelele Piaggio Porter si Piaggio Quargo, destinate transportului de marfa si persoane. Pentru aceste modele sunt disponibile variante de motorizare atat pe benzina, Diesel, cat si GPL. Pretul porneste de la 7.500 de euro CIP. Autoleggero este membra a grupului Auto Brescia din Brasov, ce reuneste marcile Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ssang Yong, CPI MOTO si Scania.

Dacia - cea mai reusita privatizare

Presedintele Traian Basescu a apreciat ca preluarea Uzinei Dacia de catre grupul Renault este cea mai de succes privatizare care s-a facut din 1990 pana in prezent, in Romania. In 1999, in Guvern, dupa interminabile discutii si negocieri, s-a stabilit privatizarea Dacia, cedand pachetul majoritar de actiuni grupului Renault. Au fost multe semne de intrebare, dar si sperante. In contract era prevazuta o investitie de 220 milioane dolari. Azi s-au depasit 600 milioane euro investitie Renault, iar perspectiva este ca in maximum doi ani sa se ajunga la un miliard de euro", a aratat Basescu.

Piata auto romaneasca este una interesanta pentru investitorii din domeniu, spun analistii pietei auto. Ei sunt confirmati chiar de reprezentantii firmelor auto. Directorul general al companiei Dacia, Francois Fourmont, a declarat ca evolutia spectaculoasa a sectorului auto face ca piata romaneasca sa devina a sasea din Europa, vanzarile urmand sa ajunga la 250.000 de unitati pana la sfarsitul anului.

Honda vrea sa vanda 1.000 de unitati in 2005.

Importatorul general al autoturismelor Honda, Carpati Motor, intentioneaza sa-si exinda reteaua de vanzari cu inca 10 dealeri, pana la sfarsitul acestui an, a declarat directorul general al firmei, Laurentiu Badea. Carpati Motor estimeaza ca va comercializa in acest an 500 de masini, fata de 308 unitati in 2004. Planurile companiei pentru anul viitor indica comercializarea a circa 1.000 de unitati.

Salonul ofertelor financiare

Pe langa masini si femei frumoase la SIAB 2005 sunt prezente si institutii de creditare in domeniul auto.

- Finansbank a lansat, cu ocazia Salonului International Auto de la Bucuresti, pachetul de creditare adresat persoanelor fizice care permite achizitionarea de autovehicule fara avans. Dobanda este de 10,9%/ an la imprumuturile in RON, iar perioada de finantare este de pana la 7 ani. Creditele pot fi contractate atat pentru achizitionarea autoturismelor noi, cu o dobanda de 9,9% pe an la lei si de 11,5% pe an la euro. La creditele pentru autoturisme second-hand dobanda este de 10,9% la lei si de 12,5% pe an la euro.

- HVB Leasing Romania a incheiat, in primele opt luni, 3.808 contracte de leasing, in valoare totala de peste 100 de milioane de euro, a declarat directorul companiei, Septimiu Postelnicu. Autoturismele si vehiculele comerciale cu masa sub 3,5 tone detin o pondere de 95,35% din portofoliul companiei, cu 3.631 de contracte incheiate de la inceputul anului, acestea insumand circa 55 de milioane de euro.

- Piraeus Bank ofera credit auto, prin care clientii pot lua intre 3.000 si 50.000 de euro, echivalent in lei, cu o dobanda de 11,9%, pe o perioada ce poate fi cuprinsa intre sase luni si cinci ani. Creditul nu necesita garant daca se depune un avans de 25% din valoarea masinii

Ar putea fi produse in Banie

Modelele Chevrolet, in prezent importate din Coreea, ar putea fi produse la Craiova. "Am ajuns in top 10 al modelelor vandute", a afirmat Constantin Avromescu, director de vanzari General Motors pentru Romania si Bulgaria. El a declarat, ca in ciuda taxelor vamale de 30%, modelul Kalos a reusit aceasta performanta.

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo, care va inlocui, de anul viitor, automobilele Kalos. versiunea cu patru usi a Chevrolet Kalos, care nu va mai fi comercializat din luna noiembrie. "Va fi noua masina de familie a afirmat Avromescu. Preturile nu vor diferi fata de cele ale predecesorului sau.

Chevrolet Lacetti

Chevrolet Lacetti va fi promovat mai bine anul viitor. "Este oferit in mai multe variante si raspunde atat necesitatilor celor care vor o masina de oras, dar si celor care vor o masina familiala" spune Constantin Avromescu.

Chevrolet Kalos

Varianta Kalos va fi vanduta doar in varianta cu cinci usi. Va fi destinata in special celor care o vor folosi mai mult in oras.

Chevrolet Spark

"Vom insista in viitor pe acest model" a spus Constatin Avromescu referindu-se la Chevrolet Spark. Spre deosebire de Matiz din care se atrage, pe langa mootorizarea de 51 CP, va avea una de 65 CP, cu performante dinamice mai bune.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri