Hotararea incheierii colaborarii a fost luata de comun acord de catre Matanya Schwartz si managementul grupului Strauss, potrivit reprezentantilor companiei. Schwartz va pleca pentru doua luni la Harvard University Business School pentru un program de management, urmand ca ulterior sa “considere alte provocari profesionale”.

Matanya Schwartz (foto) a preluat conducerea Strauss Balcani in septembrie 2007. Unul dintre cele mai mari proiecte in care s-a implicat fostul director general, in timpul mandatului sau, a fost procesul de rebranding si repozitionare a companiei.

Schimbarea numelui Elite in Strauss Romania a fost considerata cea mai mare campanie de comunicare din 2008, in FMCG-ul romanesc.

“Puternicul brand «Doncafe» a fost introdus ca un brand premium in Balcani. In primul an dupa lansare, Strauss Romania a inregistrat cea mai mare cota de piata dintre tarile in care Strauss Coffee BV actioneaza, cu exceptia Israelului. Rezultatele obtinute imi demonstreaza ca mi-am indeplinit cu bine misunea in Strauss Balcani. In perioada imediat urmatoare voi pleca pentru doua luni la Harvard University Business School pentru un program avansat de management ulterior urmand sa consider alte provocari profesionale”, a declarat Matanya Schwartz.

Grupul Strauss este activ pe 5 continente, un portofoliu de sute de marci si circa 11.000 de angajati. Compania ocupa pozitia a doua pe piata de cafea din Brazilia si se pozitioneaza drept una dintre primele 7 companii din lume specializate in cafea.

Compania a raportat pentru 2008 afaceri de 75,4 mil. euro (277.781.853 lei) si un pierderi de 254.862 euro (937.894 lei), potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.