Familia Marcu, care controleaza lantul de clinici medicale MedLife, urmareste sa obtina in jur de 26 de milioane de euro din vanzarea unui pachet de 20-35% din actiunile companiei evaluate la circa 75 de milioane de euro, declara Ciprian Ciobanu, actionar si director in cadrul companiei. Cei mai interesati "petitori" sunt fondurile de investitii, tranzactia urmand a se incheia pana la sfarsitul anului.
"IFC-ul (divizia de investitii a Bancii Mondiale, care detine 20% din actiunile MedLife - n. red.) nu intentioneaza sa-si vanda participatia, asa incat nu se va ajunge la o vanzare de 49% din actiuni. Este vorba despre cel putin 20% si maxim 35%, in functie de ce doreste cumparatorul", a declarat pentru Wall-Street Ciprian Ciobanu (foto).

Ciobanu a precizat ca cel mai probabil actiunile puse in vanzare vor fi preluate de catre un fond de investitii, avand in vedere ca este vorba despre un pachet de actiuni minoritar si ca sectorul serviciilor medicale private a fost mereu in vizorul investitorilor financiari.

Practic, in momentul de fata, majoritatea furnizorilor de servicii medicale private au ca actionari, cu participatii diferite, fonduri de investitii, asa cum e cazul Romar (Reconstruction Capital II), al Centrului Medical Unirea - CMU (3i, unul dintre cele mai mari grupuri de investitii din lume, care si-a anuntat recent dorinta de a-si vinde participatia din cadrul CMU) sau al Hiperdia (Bedminster Capital Management).

"Cred ca pana la sfarsitul lunii acesteia vom incheia vanzarea unui pachet minoritar din MedLife, dar nu pot spune cu cine suntem in negocieri si nici despre ce procent din actiuni este vorba", a declarat recent pentru Wall-Street, Mihail Marcu, presedintele Consiliului de Administratie al MedlLife si totodata fiul Mihaelei Cristescu, cea care a infiintat lantul de clinici private. In prezent, familia Marcu controleaza 80% din actiuni, iar restul sunt detinute, inca din 2006, de International Finance Corporation (IFC).

Ciobanu crede insa ca negocierile cu "petitorii" vor mai dura, dar ca tranzactia se va incheia cu siguranta pana la finele anului. "Am primit mai multe oferte, unele neangajante, dar cred ca suntem departe de a parafa vreo intelegere cu vreun cumparator pana la sfarsitul lunii. Vrem insa sa incheiem vanzarea pana la finele anului. Contextul politic ne afecteaza in masura in care daca vine alta guvernare atunci poate scadea ratingul de tara si potentialii cumparatori vor face oferte mai mici", a explicat directorul de la MedLife.

Ciprian Ciobanu, care lucreaza in cadrul companiei inca din 2001, spune ca actionarii companiei evalueaza lantul de clinici la cel putin 60 de milioane de euro. "Compania a fost evaluata la 60 de milioane de euro, dar asta se intampla anul trecut. Pentru anul acesta, avand in vedere ca numai in trimestrul al doilea am inregistrat o crestere de 50%, evaluarea urca pana la 75 de milioane de euro", afirma Ciobanu, subliniind ca sectorul serviciilor medicale private nu a fost afectat de criza.

Ciobanu, care nu face parte din echipa de negocieri pentru tranzactia in discutie, este un manager-cheie in cadrul companiei. In 2005, Ciprian Ciobanu a avut ideea de a incheia un contract de consultanta cu IFC, care mai apoi a intrat in actionariatul MedLife. "La un an de la semnarea acelui contract, in 2006, au avut loc o serie de vizite din partea IFC, iar cand actionarii au decis vanzarea unui pachet de 20% din MedLife, am participat activ la negocierile de atunci", povesteste Ciobanu.

CMU aglomereaza piata de M&A din sectorul serviciilor medicale private

Tot pentru sfarsitul de an este asteptata parafarea unei alte tranzactii pe piata serviciilor medicale private. Fondul de investitii 3i analizeaza in perioada aceasta posibilitatea de a-si vinde participatia, potrivit declaratiilor recente ale lui Sergiu Negut, director executiv al lantului de clinici medicale private. "3i contempla posibilitatea de a-si vinde actiunile. Inca nu s-a luat o decizie, dar daca va fi cazul de o vanzare, atunci tranzactia s-ar putea finaliza pana la sfarsitul anului acesta", a declarat Negut.

Planurile CMU pentru perioada urmatoare nu au fost afectate de criza, asa cum declara directorul sau executiv, intr-un interviu acordat recent Wall-Street. Ba mai mult, s-au mai extins prin contractarea unui nou credit, in valoare de cinci milioane de euro. Impreuna cu cele 3,5 milioane de euro ramase din programul investitional in valoare totala de 20 de milioane de euro bugetat in 2008, CMU are acum 8,5 milioane de euro pentru dezvoltarea retelei. Obiectivul principal: provincia, pentru ca, asa cum insusi Sergiu Negut sustine, “daca ai deja zece clinici in Bucuresti, nu e o mare stire ca mai deschizi inca una”.

In Capitala, segmentul serviciilor medicale private este bine reprezentat de principalii jucatori din piata, care opereaza aici mai multe clinici. Bucurestiul concentreaza mai mult de jumatate din piata, iar restul se imparte intre miile de cabinete individuale, clinici sau policlinici de provincie. In aceste conditii, o vedere de ansamblu asupra domeniului arata o piata foarte fragmentata, cifrata la circa 400 de milioane de euro anul acesta.

Piata locala a serviciilor medicale private ar putea ajunge la sfarsitul acestui an la o valoare de peste 430 milioane euro, cu aproximativ 35% mai mult comparativ cu 2008, estimeaza oficialii MedLife. Pe piata serviciilor medicale private principalii jucatori sunt Medicover, MedLife, Euromedic, Centrul Medical Unirea, Medcenter, Gral Medical, Sanador, Centrul Medical Romar, Medsana si Hiperdia.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri