Companiile producatoare de ferestre se asteapta ca evolutia vanzarilor din ultimul trimestru al lui 2009 sa contracareze declinul afacerilor din primele luni ale anului, in conditiile in care criza financiara a fortat foarte multe din firmele de profil sa-si inchida businessul.
In ciuda sfarsitului optimist de an, datorat sezonalitatii vanzarilor, producatorii de ferestre se asteapta ca declinul pietei sa continue si in 2010.

“Cu siguranta ca anul 2010 va fi unul mai greu decat anul in curs, pentru ca nu vom mai beneficia de proiectele din constructii deja incepute, asa cum s-a intamplat in 2009. Este probabil ca in primul trimestru al anului viitor sa asistam la cele mai semnificative schimbari din industria de profile din PVC. Jucatorii din piata de ferestre PVC se vor imputina, deja observam o iesire a 15% din producatorii de tamplarie care activau anul trecut”, afirma Aurel Vlaicu (foto), directorul general al Gealan Romania, unul din ce mai importanti jucatori de pe piata de profile din PVC, cu afaceri de 71 milioane de euro in 2008.

Piata de tamplarie termoizolanta a scazut cu 40-45% in primele sase luni ale anului, iar 500-1.000 de firme din sector au fost nevoite sa-si suspende activitatea, potrivit datelor Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta din Romania (PPTT).

Pana la sfarsitul anului se asteapta o reducere a pietei la 600 de milioane de euro, fata de valoarea de un miliard de euro din 2008.

Totodata, aproximativ 12.000 de oameni din piata de profil au ramas fara loc de munca de la inceputul anului.

Sfarsitului lui 2008 si primele lui din 2009 au reprezentat cea mai neagra perioada pentru vanzarile de ferestre.

“La inceputul anului, vanzarile de ferestre au inregistrat o scadere. Per ansamblu, vanzarile din primul semestru au s-au diminuat fata de anul trecut”, spune Michele Nusco, CEO al grupului italian Nusco, care detine pe piata locala producatorul de usi si fereste Pinum Doors & Windows si mai multe afaceri imobiliare.

In urma scaderilor vanzarilor de ferestre, dar si a caderii sectorului constructiilor, afacerile companiei au scazut cu 15% in primele sase luni ale anului, fata de perioada similara din 2008.

Pinum Doors & Windows a inregistrat o cifra de afaceri de 18 milioane de euro anul trecut, 21% din vanzarile companiei fiind generate de comercializarea ferestrelor.

“Pentru anul acesta, ponderea vanzarilor de ferestre se va mentine in jurul a 20% din totalul cifrei de afaceri”, mentioneaza Michele Nusco.

Italienii detin in Pipera o unitate de productie, aproximativ 75% din total fiind reprezentat de fabricatia de usi, diferenta fiind comenzi de ferestre.

Ferestrele comercializate de Pinum Doors & Windows au un pret mediu de 200 de euro/metru patrat.

In prima parte a anului, cumparatorii de ferestre s-au orientat catre achizitia produselor cu un pret mai scazut.

“Este clar ca pretul este principalul factor de decizie in achizitia ferestrelor din PVC. Pe piata locala, din pacate, sunt multe companii din Bulgaria, Turcia sau China care aduc profile din PVC la preturi mai mici, ceea ce dezechilibreaza piata. Partea buna este ca totusi dispar in cateva luni de pe piata pentru ca nu pot tine pasul cu cerintele consumatorilor. Sper ca in următorii ani piata sa ajunga la maturitatea comparabila cu cea din Germania, unde calitatea produselor primeaza in achizitia ferestrelor din PVC”, spune Vlaicu.

El apreciaza ca vanzarile de ferestre din PVC se vor opri din cadere in 2011, fiind posibila chiar o revenire pe crestere a volumelor.

Compania nu a operat reduceri directe de preturi, ci a implementat o serie de promotii pe toata durata anului.

“Nu am scazut in mod efectiv preturile ferestrelor pe care le comercializam, dar avand in vedere ca am facut promotii pe tot parcursul anului, pot sa spun ca a existat, in medie, o diminuare cu 15% a preturilor in primele noua luni. Datorita acestor promotii am reusit sa vindem in volum la fel de mult ca anul trecut. Ca valoare insa, vanzarile au scazut.”, afirma Aurel Vlaicu.

Directorul general al Gealan Romania mentioneaza ca evolutia afacerilor din primele noua luni este proportionala cu scaderea preturilor.

Pentru a contracara declinul valoric al vanzarilor din primile noua luni ale anului, Gealan a inceput propriul program de reabilitare termica in judetele din zona Moldovei.

Actiunea prevede ca, in decurs de 12 luni de la introducerea blocului sau locuintei in programul de reabilitare termica, compania va returna banii platiti pentru achizitionarea tamplariei termoizolante.

Producatorul de tamplarie din PVC va derula programul prin firma Izotec, unul dintre cei mai mari distribuitori ai Gealan in zona de est a tarii.

Pentru rambursarea banilor, clientii trebuie sa notifice Izotec printr-o cerere scrisa de solicitare a rambursarii, la care sa anexeze factura fiscala in copie si original, impreuna cu dovada platii si procesul verbal de receptie a lucrarii de reabilitare termica, in copie.
Termenul de rambursare a sumei este de 30 zile de la data aprobarii, comunicata in scris catre clientul care a achizitionat tamplaria PVC.

Gealan estimeaza pentru anul acesta mentinerea cifrei de afaceri la nivelul inregistrat in 2008, insa ia in calcul si o eventuala scadere a businessului.

Compania nu va face restructurari, avand in prezent circa 150 de angajati.

Gealan Romania detine un centru de productie in Capitala si opereaza mai multe depozite, in Bucuresti, Constanta, Cluj, Timisoara, Bacau si Craiova.

Gealan Romania, infiintata in 1997 ca filiala a grupului geramn Gealan Fenster Systeme , concureaza pe piata locala a tamplariei din PVC cu Rehau, Veka si Profine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri