Producatorul de lactate Danone Romania incearca sa pastreze costurile la nivelul inregistrat anul trecut. In acest sens, compania a negociat costurile cu materiile prime, a optimizat portofoliul de produse, continuand totodata investitiile in ferme, logistica si cresterea capacitatii de productie, a declarat Bogdan Ioachim, director de comunicare, nutritie si stiinta in cadrul Danone.
“Inca din anul 2008 ne axam pe optimizarea productivitatii, optimizam costuri si portofoliu de produse. Chiar daca mai renuntam la anumite produse, nu branduri, acestea sunt inlocuite cu altele noi. Anul acesta am lansat pana acum pana in 10 produse. Investim in continuare in fermele noastre, in logistica”, spune Bogdan Ioachim.

Potrivit acestuia, in ultimii patru ani Danone a investit 4,5 milioane de euro in ferme. Daca in urma cu 3-4 ani, compania avea 130 de furnizori, in prezent Danone preia materia prima de la 70 de ferme, localizate in special in zona Bucurestiului, la distante de 200-250 km de Capitala.

“Avem si ferme in zona Moldovei si Transilvaniei, insa ne-am concentrat investitiile in special in fermele de proximitate. Avem in prezent ferme capabile sa furnizeze peste 10 tone de lapte pe zi. Preturile sunt negociate cu producatorii. In Romania pretul laptelui este mai mare decat in alte tari, precum Belgia sau Polonia”, afirma Ioachim.

Aceste ferme acopera in prezent 90-95% din necesarul de materie prima, restul fiind importat, in special din Ungaria.

In Romania consumul de iaurt se situeaza in prezent la 5-6 kg per capita, in timp ce in tarile vecine acesta se situeaza in jurul a 12kg/capita.

Danone Romania este prezent pe plan local din anul 1999, avand o unitate de prelucrare a laptelui in Bucuresti. Fabrica avea anul trecut o capacitate de productie de 70.000 tone si 7 linii de productie. In prezent, fabrica acopera productia necesara pe plan local, exporturile, realizate in 6 piete din Europa, reprezentand anul trecut pana in 10% din total productie. Zilnic sunt fabricate peste 1 milion de produse.

De asemenea, fabrica beneficiaza de doua depozite cu o capacitate totala de stocare de 1.200 de tone.

In 2008 Danone a investit aproximativ 5 mil. euro in cresterea capacitatii de productie si logistica, in modernizarea si eficientizarea operatiunilor, protectia mediului si imbunatatirea conditiilor de munca.

Daca in 1999 Danone avea doar 21 de angajati, in prezent unitatea de productie are peste 700 de angajati. Compania nu a operat disponibilizari de personal ca urmare a actualului context economic, spune Bogdan Ioachim.

“Este exclus sa dam oameni afara. Este unul din obiectivele noastre principale si pana acum am reusit sa-l indeplinim, avem siguranta ca vom reusi sa facem acest lucru pana la finalul anului. Din contra, noi am marit salariile anul acesta cu 7-10% si am avut o explozie de CV-uri ca urmare a anunturilor de angajare”, declara Ioachim.

Compania Danone PDPA Romania face parte din grupul Danone, prezent in 120 de tari, unul dintre liderii mondiali din industria alimentara, detinand locul 1 in lume in fabricatia de produse lactate proaspete si locul 2 in lume in domeniul apelor minerale imbuteliate si a alimentatiei pentru bebelusi. Danone a inregistrat in 2008 vanzari de peste 15,22 miliarde euro.

Danone Romania a inregistrat in anul 2008 o cifra de afaceri de peste 422 milioane lei. Compania are in prezent un portofoliu ce depaseste 60 de referinte de produs, principalele marci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Frutmania, Cremosso, Danette si gama Casa Buna.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri