Odata cu modificarile aparute in organigrama, bugetele alocate departamentelor de resurse umane a cunoscut o diminuare la peste 43% dintre companii, cea mai accentuata economie resimtindu-se in companiile de dimensiuni medii (47%) si nu in companiile cu putini angajati (28%).
In schimb, companiile au ridirectionat fonduri si au incercat sa sustina pe cat posibil alte departamente, considerate vitale pentru supravietuirea in criza: vanzari, finante si marketing.
Intarirea bugetelor a fost cel mai puternic resimtita pe segmentul de vanzari in peste 80% din intreaga paleta de companii. Pentru departamentele de marketing si finante 65% dintre manageri au stabilit bugete crescute, in timp ce un sfert dintre acestia au declarat ca s-au focusat intens pe respectivele sectoare. Numai o cincime dintre respondenti au bugetat din plin resursele umane, in timp ce o treime sustin adaugiri financiare pentru HR.
“Alocarea resurselor catre departamentele de vanzari si finante demonstreaza abordarea unei politici pe termen scurt de catre companii. Este posibil ca aceste decizii sa afecteze in viitor unele organizatii”, a precizat Daniel Enescu, General Manager at Daedalus Millward Brown.
Management-ul performantei, dezvoltarea capacitatilor de lidership si a talentelor si planificarea strategiei de resurse umane pe termen lung dau cea mai mare bataie de cap oamenilor de HR care trebuie sa implementeze politici de resurse umane in vreme de criza, indica studiul.
Studiul, prezentat la conferinta de parteneriat strategic organizata de HR Club, a fost realizat pe un esantion de 225 de respondenti, in prima parte a luni septembrie 2009. Respondentii provin din segmentul de top management(28%), middle management(47%) si HR top management (25%).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: